ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون شهرداری تهران: ۹۰ درصد واگذاری‌ املاک در دوران قالیباف غیرقانونی بوده

سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران برای رسیدگی به جزئیات طرح ساماندهی واگذاری املاک در شهرداری برگزار شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران می‌گوید ۹۰ درصد واگذاری‌های املاک در دوران قالیباف غیرقانونی بوده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سمیع‌الله حسینی مکارم در سیزدهمین جلسه شورای شهر برای رسیدگی به جزئیات طرح ساماندهی واگذاری املاک در شهرداری تهران گفت: «واگذاری‌ها در شهرداری تهران مغایر قانون بوده است اما اینکه تخلفی صورت گرفته است یا خیر خود محل تامل است».

به گفته این مقام ارشد شهرداری تهران، همه واگذاری‌ها بر اساس آیین‌نامه املاک و مستغلات شهرداری بوده، اما احتمالاً سلیقه شخصی نیز در واگذاری املاک سهم داشته است.

منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران وعده داده بودند که رسیدگی قضائی به پرونده فساد مالی شهرداری تهران در سال‌های گذشته را پیگیری کنند.

اوایل شهریورماه ۱۳۹۵، وب‌سایت معماری نیوز لیست و جزئیات واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری تهران به برخی مدیران و اعضای شورای شهر و نزدیکان آنها را منتشر کرده بود. منتقدان می‌گویند شهرداری تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌های غیر قانونی به برخی «افراد خاص» واگذار کرده است.

رقم مادی فروش و واگذاری املاک شهرداری تهران به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به دشمنان انقلاب نسبت داده بود.

به گفته عباس جدیدی عضو پیشین شورای شهر تهران که از راه‌یابی به پنجمین دوره شورا بازماند، واگذاری غیرقانونی املاک در شهرداری تهران از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است. جدید گفته بود شهردار تهران بسیاری از املاک و اراضی را به صورت رایگان به هئیت‌های مذهبی، نهادهای خیریه، مساجد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واگذار کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.