ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اسناد آزادی دو آمريکايی زندانی در ايران فردا امضا می‌شود»

<p>به گفته وکيل دو آمريکايی دو زندانی در ايران، قاضی اسناد آزادی شين بائر و جاش فتال را سه&zwnj;شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ امضا می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مسعود شفيعی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است يکی از قضات اسناد آزادی موکلانش را روز شنبه ۲۶ شهريور امضا کرده اما قاضی ديگر در تعطيلات به&zwnj;سر می&zwnj;برد و تاکنون نتوانسته اسناد آزادی اين دو آمريکايی را امضا کند.<br /> وی افزود اين قاضی فردا اسناد را امضا می&zwnj;کند.<br /> هفته گذشته محمدمجيد الشيخ، سفير عراق در ايران در گفت&zwnj;وگو با روزنامه شرق چاپ تهران گفت: &laquo;جلال طالبانی با دريافت درخواست خانواده دو متهم بازداشت شده آمريکايی، برای ميانجيگری با مقامات عاليه ايران تماس برقرار کرد و خواستار عفو و آزادی اين دو نفر شد.&raquo;<br /> به گفته وی &laquo;طالبانی در نهايت توانست نظر مقامات عالی&zwnj;رتبه ايران را جلب کند و حکم عفو شين بائر و جاش فتال را دريافت کند.&raquo;<br /> در همين حال گزارش&zwnj;هايی نيز درباره ميانجی&zwnj;گری عمان برای آزادی بائر و فتال منتشر شده است. بر اساس اين گزارش&zwnj;ها يک هواپيمای اختصاصی دولت عمان هفته گذشته برای خروج اين دو آمريکايی وارد تهران شده است.<br /> علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران نیز گفته قوه قضائيه قصد دارد مجازات شين بائر و جاش فتال، دو آمريکايی زندانی در اين کشور را کاهش دهد.<br /> به گفته وی &laquo;قوه قضائيه تلاش می&zwnj;کند به نحوی موضوع را مديريت کند تا علاوه بر اين که عدالت برقرار شود، رأفت اسلامی نيز شامل آنان (شين بائر و جاش فتال) شود.&raquo;<br /> صالحی تأييد کرد سران برخی از کشورهای منطقه برای آزادی اين دو آمريکايی ميانجی&zwnj;گری کرده&zwnj;اند.<br /> شين بائر، سارا شورد و جاشوا فتال، سه کوهنورد آمريکايی هشتم مرداد ماه سال ٨٨ (۳۱ ژوئيه ۲۰۰۹) در منطقه مرزی ايران و عراق به اتهام &laquo;عبور غير قانونی از خط مرزی ايران با عراق&raquo; بازداشت شدند.<br /> به گفته مقام&zwnj;های ايرانی اين سه تبعه آمريکا برای &laquo;جاسوسی&raquo; وارد ايران شده&zwnj;اند، اين در حالی است که خانواده آن&zwnj;ها از &laquo;ورود اشتباهی&raquo; سخن می&zwnj;گويند و يکی از اين کوهنوردان منکر ورود به خاک ايران شده &zwnj;است.<br /> از ميان اين سه کوهنورد، سارا شورد ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ به دليل &laquo;بيماری&raquo; و با میانجی&zwnj;گری عمان، با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p>

به گفته وکيل دو آمريکايی دو زندانی در ايران، قاضی اسناد آزادی شين بائر و جاش فتال را سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ امضا می‌کند.

مسعود شفيعی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است يکی از قضات اسناد آزادی موکلانش را روز شنبه ۲۶ شهريور امضا کرده اما قاضی ديگر در تعطيلات به‌سر می‌برد و تاکنون نتوانسته اسناد آزادی اين دو آمريکايی را امضا کند.
وی افزود اين قاضی فردا اسناد را امضا می‌کند.
هفته گذشته محمدمجيد الشيخ، سفير عراق در ايران در گفت‌وگو با روزنامه شرق چاپ تهران گفت: «جلال طالبانی با دريافت درخواست خانواده دو متهم بازداشت شده آمريکايی، برای ميانجيگری با مقامات عاليه ايران تماس برقرار کرد و خواستار عفو و آزادی اين دو نفر شد.»
به گفته وی «طالبانی در نهايت توانست نظر مقامات عالی‌رتبه ايران را جلب کند و حکم عفو شين بائر و جاش فتال را دريافت کند.»
در همين حال گزارش‌هايی نيز درباره ميانجی‌گری عمان برای آزادی بائر و فتال منتشر شده است. بر اساس اين گزارش‌ها يک هواپيمای اختصاصی دولت عمان هفته گذشته برای خروج اين دو آمريکايی وارد تهران شده است.
علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران نیز گفته قوه قضائيه قصد دارد مجازات شين بائر و جاش فتال، دو آمريکايی زندانی در اين کشور را کاهش دهد.
به گفته وی «قوه قضائيه تلاش می‌کند به نحوی موضوع را مديريت کند تا علاوه بر اين که عدالت برقرار شود، رأفت اسلامی نيز شامل آنان (شين بائر و جاش فتال) شود.»
صالحی تأييد کرد سران برخی از کشورهای منطقه برای آزادی اين دو آمريکايی ميانجی‌گری کرده‌اند.
شين بائر، سارا شورد و جاشوا فتال، سه کوهنورد آمريکايی هشتم مرداد ماه سال ٨٨ (۳۱ ژوئيه ۲۰۰۹) در منطقه مرزی ايران و عراق به اتهام «عبور غير قانونی از خط مرزی ايران با عراق» بازداشت شدند.
به گفته مقام‌های ايرانی اين سه تبعه آمريکا برای «جاسوسی» وارد ايران شده‌اند، اين در حالی است که خانواده آن‌ها از «ورود اشتباهی» سخن می‌گويند و يکی از اين کوهنوردان منکر ورود به خاک ايران شده ‌است.
از ميان اين سه کوهنورد، سارا شورد ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ به دليل «بيماری» و با میانجی‌گری عمان، با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام بهشان بگویید بابا رافت اسلامی اش پیش کش همین طوری ازادشان کنید. آخر این همه سفسطه و دروغگویی برای چه؟ این دو تا ادمهایی معمولی و بی خبر از همه چیز گرفتار دست شما شده اند و زندگیشان را همینطوری به بازی گرفته اید. قربان مرجمت اقا بریم که این قدر رافت دارند و رافتشان به تما زندانیان سیاسی رسیده است.