ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران یک سامانه دفاعی در حوالی دمشق توسط جنگنده‌های شکاری اسرائیل

ارتش اسرائیل می‌گوید جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل در لبنان در حال جمع‌آوری اطلاعات بودند که از سامانه دفاعی ارتش سوریه به آن‌ها شلیک شده است.

ارتش اسرئیل اعلام کرده که صبح دوشنبه ۱۶ اکتبر یک سامانه دفاعی ارتش سوریه در حوالی دمشق را نابود کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل در لبنان در حال جمع‌آوری اطلاعات بودند که از سامانه دفاعی ارتش سوریه در حوالی دمشق به آن‌ها شلیک شده است.

بمباران یک سامانه دفاعی در حوالی دمشق توسط جنگنده‌های شکاری اسرائیل (عکس آرشیو)

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده که جنگنده شکاری نیروی هوایی این کشور آسیبی ندیدند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل از سال ۲۰۱۱ که جنگ داخلی سوریه آغاز شد این نخستین بار است که ارتش سوریه، جنگنده‌های شکاری اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است در پاسخ به این حمله موشکی، یکی از جنگنده‌های شکاری اسرائیل که در آسمان لبنان در حال پرواز بودند با موشک این سامانه موشکی را منهدم و «خطر» را دفع کرده است.

گزارشی از تلفات احتمالی بمباران سامانه دفاعی ارتش سوریه در حوالی دمشق منتشر نشده است.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، روسیه به طور مستقیم و «زنده» در جریان حمله به سامانه دفاعی ارتش سوریه در حوالی دمشق قرار داشته است.

بمباران سامانه دفاعی ارتش سوریه همزمان با سفر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به تل‌آویو اتفاق افتاد. شویگو در این سفر قصد دارد با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند.

نخست‌وزیر اسرائیل مایل است در دیدار با وزیر دفاع روسیه، دخالت نظامی ایران در سوریه و ارسال سلاح از تهران دمشق برای حزب‌الله لبنان را به بحث بگذارد.

دولت سوریه تاکنون واکنشی به خبر بمباران سامانه دفاعی موشکی ارتش این کشور در حوالی دمشق نشان نداده.

در اردیبهشت سال جاری جنگنده‌های شکاری اسرائیل فرودگاه بین‌المللی دمشق و پایگاه نظامی مزه را بمباران کرده بودند.

دولت سوریه هشدار داده بود که هرگونه ورود جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی خود را تحمل نمی‌کند و سامانه‌های دفاع هوایی این کشور به سمت متجاوزان آتش خواهند گشود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.