ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یک اردوگاه پلیس افغانستان در جنوب این کشور

حمله به این اردوگاه بزرگ در مرکز ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان سنگین بوده و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفته‌اند.

یک اردوگاه بزرگ پلیس افغانستان در شهر گَردیز، مرکز ولایت پکتیا در جنوب شرق این کشور صبح سه‌شنبه ۱۷ اکتبر / ۲۵ مهر مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

نیروهای امنیتی افغانستان پس از حمله به یک پاسگاه پلیس در گردیز، در محله حادثه حضور یافته‌اند ـ ژوئن ۲۰۱۷

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی افغانستان گفته‌اند که مردان مسلح پس از آن‌که یک یا دو خودرو بمب‌گذاری‌شده را منفجر کردند وارد محوطه اردوگاه شدند.

به‌گفته وزارت کشور افغانستان این حمله در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه به‌وقت محلی صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از هدایت‌الله حمیدی، مدیر بیمارستان‌های عمومی ولایت پکتیا نوشته است که در این حمله تاکنون دست‌کم ۳۳ نفر کشته و بیش از ۱۶۰ نفر زخمی شده‌اند. حمیدی افزوده است که در میان قربانیان این حمله زنان، دانشجویان و مأموران پلیس دیده می‌شوند.

همچنین گفته شده که توریالی ابدیانی، فرمانده پلیس ولایت پکتیا نیز در این حمله کشته شده است.

وزارت کشور افغانستان گفته است که «مهاجمان ابتدا یک خودرو بمب‌گذاری‌شده را منفجر کرده و سپس به محوطه اردوگاه وارد شدند»، در حالی‌که یک مقام محلی گفته است «دو خودرو در یک حمله انتحاری منفجر شده‌اند.»

هنوز از تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

سایت «طلوع‌نیوز» افغانستان نیز به نقل از مقام‌های محلی ولایت پکتیا نوشته است که یک حمله انتحاری در نزدیکی ساختمان فرماندهی پلیس این ولایت رخ داده و درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان جریان دارد.

مقام‎های محلی به این خبرگزاری گفته‌اند این رویداد ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) هنگامی رخ داد که یک مهاجم انتحاری سوار بر موتورسیکلت، مواد انفجاری همراه خود را در نزدیکی ساختمان فرماندهی پلیس منفجر کرد.

یک منبع دیگر به «طلوع‌نیوز» گفته است که صدای دو انفجار قوی در محل شنیده شده است.

بنا به گزارش این خبرگزاری گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

گردیز بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر اهالی آن پشتون هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.