ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دادگستری اسپانیا: بازداشت دو رهبر استقلال‌طلب کاتالونیا «سیاسی» نیست

بازداشت دو تن از رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا بازتاب گسترده‌ای در اسپانیا داشت. منطقه کاتالونیا دست به اعتراضات گسترده‌ای زده در حالی که وزیر دادگستری اسپانیا بازداشت آن‌ها را «سیاسی» نمی‌داند.

بازداشت دو تن از رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا بازتاب گسترده‌ای در اسپانیا داشت. منطقه کاتالونیا دست به اعتراضات گسترده‌ای زده در حالی که وزیر دادگستری اسپانیا بازداشت آن‌ها را «سیاسی» نمی‌داند.

جوردی سانچز (راست) و جوردی کایکسار، دو تن از رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا

برای نخستین بار پس از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، شامگاه دوشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر جوردی سانچز، رئیس مجمع ملی کاتالان (ای‌ان‌سی) و جوردی کایکسار، رهبر انجمن مستقل «اومنیوم کالچرال»، دو تن از رهبران استقلال‌طلب بازداشت شدند.

به‌گزارش رویترز، روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر / ۲۵ مهر رافائل کاتالا، وزیر دادگستری اسپانیا درباره بازداشت این دو فعال استقلال‌طلب در مادرید گفت: «آن‌ها زندانی سیاسی نیستند، زیرا حکم زندان صادرشده برای آن‌ها به دلیل جرایمی بود که مرتکب شده بودند.»

این در حالی است که دادگاه جوردی سانچز و جوردی کایکسار را متهم کرده که از رهبران اصلی برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا هستند.

در اعتراض به این بازداشت روز سه‌شنبه تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در منطقه کاتالونیا بر پا می‌شود. گروه‌ها و انجمن‌هایی که فراخوان اعتراض را منتشر کرده‌اند از قدرت بالایی برای بسیج مردم کاتالونیا برخوردارند.

فراخوان به اعتراض گسترده در کاتالونیا شب گذشته (دوشنبه) به‌طور وسیعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. همچنین توقف کوتاه کار در روز سه‌شنبه بخشی از این اعتراضات خواهد بود. معترضان خواهان «آزادی زندانیان سیاسی» شده‌اند.

جوردی کایکسار دوشنبه شب، پیش از بازداشت، ویدئویی منتشر کرد و در آن گفت دستگاه دولتی مادرید تصمیم گرفته است که او را بازداشت کند. او در این ویدئو افزود که انجمن او باید به‌شکل مخفیانه اما مسالمت‌آمیز فعالیت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.