ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پايان سه روز درگيری خونين در يمن

<p>پس از سه روز درگيری خونين بين نيروهای دولتی و مخالفان در صنعا پايتخت يمن، گزارش شده بين طرف&zwnj;های درگير آتش بس برقرار شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، طرف&zwnj;های درگير، پس از مذاکرات معاون رئيس&zwnj;جمهور يمن و شماری از ديپلمات&zwnj;های غربی از جمله بريتانيا و آمريکا در اين کشور روز سه&zwnj;شنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۹ شهريور ۱۳۹۰) به درگيری&zwnj;ها پايان دادند.</p> <p>با اين حال روز گذشته و پيش از اعلام آتش بس، در جريان حمله نيروهای امنيتی به مخالفان در ميدان &laquo;تغيير&raquo; دست&zwnj;کم ۱۰ نفر کشته&zwnj; شدند.</p> <p>در درگيری&zwnj;های چند روز گذشته در صنعا دست&zwnj;کم ۶۰ نفر کشته شده&zwnj;اند. تنها در روز يکشنبه ۱۸ سپتامبر ۲۶ نفر از معترضان توسط نيروهای نظامی يمن کشته شدند. حملات روز يکشنبه &laquo;مرگ&zwnj;بارترين&raquo; حمله عليه معترضان يمنی توصيف شده است.</p> <blockquote> <p>طرف&zwnj;های درگير، پس از مذاکرات معاون رئيس&zwnj;جمهور يمن و شماری از ديپلمات&zwnj;های غربی از جمله بريتانيا و آمريکا در اين کشور روز سه&zwnj;شنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱ به درگيری&zwnj;ها پايان دادند</p> </blockquote> <p>بان کی مون، دبير کل سازمان ملل نيز چند روز پيش &laquo;استفاده بيش از حد از زور&raquo; توسط نيروهای امنيتی دولت يمن را عليه تظاهرکنندگان محکوم کرده بود.<br /> سفارت ايالات متحده آمريکا در اين کشور نيز از همه طرف&zwnj;های درگير خواسته بود تا از اقدامات تحريک&zwnj;آميز که منجر به خشونت بيشتری می&zwnj;شود، پرهيز کنند.</p> <p>در همين حال العربيه نيز گزارش داده دبيرکل شورای همکاری خليج فارس و نماينده سازمان ملل برای حل بحران يمن وارد اين کشور شده&zwnj;اند.<br /> مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند.<br /> مخالفان اميدوار بودند علی عبدالله صالح که پيشتر در يک حمله زخمی شده بود و برای درمان به عربستان سفر کرده بود، از قدرت کناره&zwnj;گيری کند اما وی از اين کار خودداری می&zwnj;کند.<br /> علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می&zwnj;کند و با وجود توافق&zwnj;های صورت گرفته برای کناره&zwnj;گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می&zwnj;دهد.<br /> صالح ابتدا اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۳، پايان دوران رياست جمهوری&zwnj;اش، در قدرت باقی خواهد ماند. با ادامه تظاهرات مخالفان، وی گفت که تا پايان سال جاری در قدرت می&zwnj;ماند و سپس با ارائه توافق&zwnj;نامه&zwnj;های مختلف برای کناره&zwnj;گيری وی از قدرت تاکنون سه بار از امضای آن&zwnj;ها سر باز زده است.<br /> </p>

پس از سه روز درگيری خونين بين نيروهای دولتی و مخالفان در صنعا پايتخت يمن، گزارش شده بين طرف‌های درگير آتش بس برقرار شده است.

به گزارش آسوشيتدپرس، طرف‌های درگير، پس از مذاکرات معاون رئيس‌جمهور يمن و شماری از ديپلمات‌های غربی از جمله بريتانيا و آمريکا در اين کشور روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۹ شهريور ۱۳۹۰) به درگيری‌ها پايان دادند.

با اين حال روز گذشته و پيش از اعلام آتش بس، در جريان حمله نيروهای امنيتی به مخالفان در ميدان «تغيير» دست‌کم ۱۰ نفر کشته‌ شدند.

در درگيری‌های چند روز گذشته در صنعا دست‌کم ۶۰ نفر کشته شده‌اند. تنها در روز يکشنبه ۱۸ سپتامبر ۲۶ نفر از معترضان توسط نيروهای نظامی يمن کشته شدند. حملات روز يکشنبه «مرگ‌بارترين» حمله عليه معترضان يمنی توصيف شده است.

طرف‌های درگير، پس از مذاکرات معاون رئيس‌جمهور يمن و شماری از ديپلمات‌های غربی از جمله بريتانيا و آمريکا در اين کشور روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱ به درگيری‌ها پايان دادند

بان کی مون، دبير کل سازمان ملل نيز چند روز پيش «استفاده بيش از حد از زور» توسط نيروهای امنيتی دولت يمن را عليه تظاهرکنندگان محکوم کرده بود.
سفارت ايالات متحده آمريکا در اين کشور نيز از همه طرف‌های درگير خواسته بود تا از اقدامات تحريک‌آميز که منجر به خشونت بيشتری می‌شود، پرهيز کنند.

در همين حال العربيه نيز گزارش داده دبيرکل شورای همکاری خليج فارس و نماينده سازمان ملل برای حل بحران يمن وارد اين کشور شده‌اند.
مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند.
مخالفان اميدوار بودند علی عبدالله صالح که پيشتر در يک حمله زخمی شده بود و برای درمان به عربستان سفر کرده بود، از قدرت کناره‌گيری کند اما وی از اين کار خودداری می‌کند.
علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می‌کند و با وجود توافق‌های صورت گرفته برای کناره‌گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می‌دهد.
صالح ابتدا اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۳، پايان دوران رياست جمهوری‌اش، در قدرت باقی خواهد ماند. با ادامه تظاهرات مخالفان، وی گفت که تا پايان سال جاری در قدرت می‌ماند و سپس با ارائه توافق‌نامه‌های مختلف برای کناره‌گيری وی از قدرت تاکنون سه بار از امضای آن‌ها سر باز زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.