ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل کمیته بررسی ممنوع‌التصویری شهردار تهران در شورای شهر

نه تنها شورای شهر تهران بلکه نمایندگان تهران در مجلس نیز نسبت به برخورد «تبعیض‌آمیز و جناحی» صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط شهرداری و مجلس انتقاد می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد این شورا برای بررسی «ممنوع‌التصویری» شهردار تهران در صدا و سیما، یک کمیته ویژه تشکیل می‌دهد.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: «اگر بازتاب سخنان شهردار در رسانه ملی به درستی صورت نگرفته باشد، رئیس سازمان صدا و سیما را برای ادای توضیحات به شورای شهر دعوت می‌کنیم».

محمدعلی نجفی، شهردار تهران ۲۴ مهرماه در اولین نشست خبری خود گفته بود «من هم در خصوص ممنوع‌التصویری‌ام شنیده‌ام اما دقیقا نمیدانم این اتفاق افتاده است یا خیر».

گمانه‌زنی درباره ممنوع‌التصویری شهردار تهران درحالی بالا گرفته که رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران با اشاره به پخش پاره‌ای از بخش‌های اولین نشست خبری شهردار تهران در تلویزیون، انتشار خبر ممنوع‌التصویری را کذب می‌دانند.

وب‌سایت تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی نوشته از زمان انتخاب محمدعلی نجفی به سمت ریاست شهرداری تهران، او حداقل سه بار در شبکه‌های مختلف صدا و سیما روی آنتن رفته است.

اما محسن هاشمی از صدا و سیما انتقاد می‎کند که شوخی اعضای شورا با یکدیگر را منعکس می‌کند، اما اخبار این شورای شهر را به طور کامل پوشش نمی‌دهد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز یکشنبه ۳۰ مهرماه گفت «ما به جمع‌بندی قطعی در مورد ممنوع‌التصویری نجفی نرسیده‌ایم. انتظار ما از سازمان صداوسیما این است که به مانند سال‌های گذشته رویکرد حمایتی خود را از مدیریتی شهری را تداوم ببخشد».

محمدعلی نجفی از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی است. در دولت یازدهم، حسن روحانی، رئیس جمهوری او را برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد، اما نمایندگان منتقد دولت او را از «حامیان فتنه» خواندند و به او رأی اعتماد ندادند. مقام‌های حکومتی ایران از اعتراض‌های مردمی پس از انتخابات ۱۳۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

نجفی ۲۶ مردادماه سال گذشته با حکم حسن روحانی، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد اما بهمن‌ماه همان سال از این سمت نیز استعفا داد.

«صدا و سیما ضابطه ممنوع‌التصویری را مشخص کند»

همزمان با انتقاد از عملکرد «جناحی و سیاسی» صدا و سیما در پوشش اخبار شورای شهر تهران، علی رضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس به پوشش اخبار نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز  واکنش نشان داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته «متاسفانه صدا و سیما به وظایف مسلم خود در قبال اطلاع رسانی در خصوص عملکرد نمایندگان تهران عمل نکرده و ۱۵ ماه است که یک دقیقه برنامه اختصاصی هم برای نمایندگان تهران پیش بینی نشده».

او با اشاره به رویکرد «تبعیض آمیز» صداوسیما در خصوص عملکرد شهرداری تهران از صدا و سیما خواست تا ضابطه ممنوع التصویری را مشخص کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.