ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: به آلمان و فرانسه گفتم از ایران پول دربیاورید

رئیس جمهور آمریکا به رهبران آلمان و فرانسه اطمینان داد که مانعی برای معاملات تجاری آنان با ایران ایجاد نمی‌کند: جای نگرانی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی که شبکه فاکس با او انجام داد گفته است مخالفتی ندارد که آلمان و فرانسه به تجارتشان با ایران ادامه دهند.

آنگلا مرکل و دونالد ترامپ در ژوئیه سال جاری در نشست سران بیست کشور صنعتی جهان

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس که یکشنبه ۲۲ اکتبر پخش شد گفت:

«ایران از فرانسه و آلمان میلیاردها دلار جنس می‌خرد. به آنها گفتم از ایران پول درآورید. هیچ جای نگرانی نیست.»

ترامپ در بخش دیگری از این سخنان اعلام کرد که با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم دوست است:

«آنها دوستانم هستند. واقعاً این‌طور است. با آنها مشکلی ندارم. نه با امانوئل و نه با آنگلا.»

سران کشورهای اتحادیه اروپا سه‌شنبه گذشته، در آستانه برگزاری اجلاس بروکسل با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کرده بودند. پنجشنبه ۱۹ اکتبر هم یک بار دیگر سران اتحادیه اروپا ضرورت حفظ برجام را با صدور بیانیه‌ مشترکی به کنگره آمریکا یادآوری کردند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه ۱۹ اکتبر در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال در پاسخ به نگرانی کشورهای اروپایی از تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران گفته است:

«اروپا می‌تواند به روابط تجاری خود با ایران ادامه دهد. ما با اروپایی‌ها شش ماه بر سر توافقنامه هسته‌ای کار کردیم و سرانجام تصمیم گرفتیم به طور رسمی بر اساس همان توافقنامه، سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که ۱۳ اکتبر درباره تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایران ایراد کرد، ارزیابی توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را به کنگره آمریکا سپرد. رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس به این موضوع هم اشاره کرد و گفت: «واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد.»

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سپاه پاسداران در فهرست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی (دستور اجرایی ۱۳۲۲۴) قرار گرفته است.

بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ بانک‌ها و شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران معامله کنند، شامل تحریم‌های آمریکا می‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا در ریاض در جمع خبرنگاران گفته است آمریکا اعتقاد دارد که یک عراق مستقل و موفق «رفتار مخرب ایران» را ناکام می‌گذارد و به «نفوذ غیر سازنده ایران» در عراق پایان می‌دهد. او از کشورهای اروپایی خواست که با دور کردن سپاه پاسداران از اقتصاد ایران به سهم خود برای استقلال عراق بکوشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.