ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: در صورت تأمين سوخت راکتور تهران، غنی‌سازی را متوقف می‌کنيم

<p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران گفته اگر آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی، سوخت راکتور تحقيقاتی تهران را تأمين کند، ايران غنی&zwnj;سازی اورانيوم ۲۰ درصدی اورانيوم را متوقف می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدی&zwnj;نژاد روز جمعه اول مهر ۱۳۹۰ در يک نشست خبری در نيويورک گفت: &laquo;طبق قانون آژانس بين&zwnj;المللی اتمی اعضايی که سوخت ۲۰ درصد توليد می&zwnj;کنند، بايد بدون هيچ پيش&zwnj;شرطی درخواست سوخت ساير اعضا را تأمين کنند و ايران براساس قانون نياز خود را مطرح کرد، اما کشورهايی که دارای سوخت بودند به جای تأمين آن شرايطی خارج از قانون قرار دادند که ما نيز مجبور شديم سوخت ۲۰ درصد را در کشور توليد کنيم.&raquo;<br /> به گفته وی ايران راکتور تحقياتی تهران برای درمان ۸۰۰ هزار بيمار، بايد راديو دارو توليد می&zwnj;کند و اگر اين راکتور تعطيل شود، اين بيمارها دچار مشکل شوند.<br /> ايران می&zwnj;گويد که از اين رآکتور استفاده &laquo;صلح&zwnj;آميز و پزشکی&raquo; می&zwnj;کند. راکتور تحقياتی تهران سال ۱۳۴۶ توسط آمريکا راه&zwnj;اندازی شده است. سوخت اين راکتور پيش از انقلاب ۱۳۵۷ توسط آمريکا و پس از انقلاب توسط آرژانتين تأمين می&zwnj;شد.</p> <blockquote> <p>به گفته احمدی&zwnj;نژاد، راکتور تحقياتی تهران برای درمان ۸۰۰ هزار بيمار، بايد راديو دارو توليد می&zwnj;کند و اگر اين راکتور تعطيل شود، اين بيمارها دچار مشکل شوند.</p> </blockquote> <p>آمريکا و غرب می&zwnj;گويند که نگران استفاده نظامی ايران از اين راکتور تحقيقاتی هستند. <br /> ايران به تازگی اعلام کرده تأسيسات غنی&zwnj;سازی اورانيوم را از سايت نظنز به سايت فردو منتقل کرده است.<br /> چندی پیش فریدون عباسی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد که نخستين زنجيره سانتريفيوژها در سايت فردو&nbsp; نصب می&zwnj;شود و غنی&zwnj;سازی ۲۰ درصد بالاتر در نطنز و فردو پی گرفته خواهد شد.<br /> با اين اقدام پيش از پايان سال جاری ميلادی ظرفيت غنی&zwnj;سازی اورانيوم ايران تا سطح ۲۰ درصد تا سه برابر ميزان توليد کنونی افزايش خواهد يافت.<br /> اتحاديه ارویا در واکنش به این تصمیم ایران،&nbsp;افزايش غنی&zwnj;سازی اورانيوم را &laquo;تشديد سرپيچی از قطع&zwnj;نامه&zwnj;های شورای امنيت&raquo; خواند و از &laquo;عدم همکاری&raquo; حمهوری اسلامی با آژانس بين المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کرد.<br /> پس از اعتراض اتحاديه اروپا، آمريکا نيز اين اقدام ايران را &laquo;تحريک&zwnj;آميز&raquo; خواند و آن را بر خلاف جهت &laquo;اعتمادسازی جامعه جهانی&raquo; دانست.<br /> کشورهای غربی معتقدند برنامه هسته&zwnj;ای ايران پوششی برای دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای است اما ايران اين موضوع را رد کرده و می&zwnj;گويد برنامه هسته&zwnj;ای خود را برای مقاصد صلح&zwnj;آميز استفاده می&zwnj;کند.<br /> افزون بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطع&zwnj;نامه، به تحريم&zwnj;ها عليه برنامه هسته&zwnj;ای ايران و افراد و سازمان&zwnj;های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه&zwnj;ای نيز عليه ايران اعمال کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران گفته اگر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، سوخت راکتور تحقيقاتی تهران را تأمين کند، ايران غنی‌سازی اورانيوم ۲۰ درصدی اورانيوم را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدی‌نژاد روز جمعه اول مهر ۱۳۹۰ در يک نشست خبری در نيويورک گفت: «طبق قانون آژانس بين‌المللی اتمی اعضايی که سوخت ۲۰ درصد توليد می‌کنند، بايد بدون هيچ پيش‌شرطی درخواست سوخت ساير اعضا را تأمين کنند و ايران براساس قانون نياز خود را مطرح کرد، اما کشورهايی که دارای سوخت بودند به جای تأمين آن شرايطی خارج از قانون قرار دادند که ما نيز مجبور شديم سوخت ۲۰ درصد را در کشور توليد کنيم.»
به گفته وی ايران راکتور تحقياتی تهران برای درمان ۸۰۰ هزار بيمار، بايد راديو دارو توليد می‌کند و اگر اين راکتور تعطيل شود، اين بيمارها دچار مشکل شوند.
ايران می‌گويد که از اين رآکتور استفاده «صلح‌آميز و پزشکی» می‌کند. راکتور تحقياتی تهران سال ۱۳۴۶ توسط آمريکا راه‌اندازی شده است. سوخت اين راکتور پيش از انقلاب ۱۳۵۷ توسط آمريکا و پس از انقلاب توسط آرژانتين تأمين می‌شد.

به گفته احمدی‌نژاد، راکتور تحقياتی تهران برای درمان ۸۰۰ هزار بيمار، بايد راديو دارو توليد می‌کند و اگر اين راکتور تعطيل شود، اين بيمارها دچار مشکل شوند.

آمريکا و غرب می‌گويند که نگران استفاده نظامی ايران از اين راکتور تحقيقاتی هستند.
ايران به تازگی اعلام کرده تأسيسات غنی‌سازی اورانيوم را از سايت نظنز به سايت فردو منتقل کرده است.
چندی پیش فریدون عباسی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد که نخستين زنجيره سانتريفيوژها در سايت فردو  نصب می‌شود و غنی‌سازی ۲۰ درصد بالاتر در نطنز و فردو پی گرفته خواهد شد.
با اين اقدام پيش از پايان سال جاری ميلادی ظرفيت غنی‌سازی اورانيوم ايران تا سطح ۲۰ درصد تا سه برابر ميزان توليد کنونی افزايش خواهد يافت.
اتحاديه ارویا در واکنش به این تصمیم ایران، افزايش غنی‌سازی اورانيوم را «تشديد سرپيچی از قطع‌نامه‌های شورای امنيت» خواند و از «عدم همکاری» حمهوری اسلامی با آژانس بين المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کرد.
پس از اعتراض اتحاديه اروپا، آمريکا نيز اين اقدام ايران را «تحريک‌آميز» خواند و آن را بر خلاف جهت «اعتمادسازی جامعه جهانی» دانست.
کشورهای غربی معتقدند برنامه هسته‌ای ايران پوششی برای دستيابی به سلاح هسته‌ای است اما ايران اين موضوع را رد کرده و می‌گويد برنامه هسته‌ای خود را برای مقاصد صلح‌آميز استفاده می‌کند.
افزون بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطع‌نامه، به تحريم‌ها عليه برنامه هسته‌ای ايران و افراد و سازمان‌های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم‌های يک‌جانبه‌ای نيز عليه ايران اعمال کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ترس آنجای ولی فقیه و ملیجکش را و کل رژیمش را گرفته است، اما خوشبختانه توبه ی گرگ حتما مرگ است.

  • Bobak

    سنبه پر روز بوده این بار ؟!

  • کاربر مهمان

    تو گفتي و همه باور کردند!... اين همه تاسيسات زير زميني و و تماسهاي پنهاني براي بدست آوردن قطعات و نقشه سانتريفيوژها وموشک و.....فقط براي راکتور تحقياتی تهران و نگراني جان بيماران سرطاني است ؟. تو که بيماران را کنار خيابان رها ميکنيد و دسته دسته جوانان را از جرثقيل آويزان يا در زندانها ميکشيد....

  • کاربر مهمان

    یکی از ویژگیهای ج.ا.ا حل مشکلاتش از موضع ضعف میباشد. به مسئله گروگانها ی امریکائی، پایان دادن به جنگ و...نگاه کنید. اگر موضع شما این بود پس چرا با تولید 20 درصدی اورانیوم هل من مبارز طلبیدید؟ چرا باید کاری کرد که موضع طرفهای مقابل ایران این باشد که ایران فقط زبان زور و تهدید را میفهمد؟ متاسفانه ذر محاسبات آقایان چیزی که جا ندارذ غرور ملی است. کشور های دیگر با سرعت نور در راه پیشرفت میتارند ان وقت ما پس از 33 سال هنوز درد حجاب داریم و نفهمیده ایم که با میل مردم با ساخت انواع و اقسام گشت ها نمیتوان جنگید.