ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۳۹۸ نفری مبتلایان به ایدز در ایران

<p>آمار اعلام شده از سوی از دانشگاه&zwnj;های علوم پزشکی ایران حاکی از افزایش ۳۹۸ نفری مبتلایان به بیماری ایدز در ایران است.</p> <!--break--> <p><br /> عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، امروز شنبه، دوم مهر ماه به پایگاه اطلاع رسانی وزات بهداشت، درمان و آموزش (وبدا) گفت که بر اساس این آمار تا تاریخ اول تیرماه سال ۱۳۹۰ مجموعاً ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر فرد مبتلا به HIV/AIDS در ایران شناسایی شده&zwnj; است. <br /> <br /> آخرین آمار رسمی علام شده، تعداد مبتلایان به HIV/AIDS را ۲۲هزار و ۷۲۷ نفر اعلام کرده بود. <br /> <br /> به گفته رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در یک سال اخیر ۵. ۹۱درصد از مبتلایان را مردان و ۵. ۸ درصد را زنان تشکیل داده&zwnj;اند. <br /> در آماری که سال گذشته اعلام شد، زنان ۳. ۸ درصد از حمعیت مبتلایان را به خود اختصاص داده بودند که این آمار با رشد ۲. ۰درصدی مواجه شده است. <br /> &nbsp;</p> <blockquote> <p>در سال گذشته همچنین هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده&zwnj;های خونی در ایران گزارش نشده است. این در حالی است که از سال ۱۳۶۵ تا کنون ۱. ۱ درصد از مبتلایان به ایدز از طریق فرآورده&zwnj;های خونی به این بیماری مبتلا می&zwnj;شدند</p> </blockquote> <p><br /> بنا بر این گزارش در سال ۱۳۸۹ اعتیاد تزریقی ۴. ۶۶ درصد، برقراری روابط جنسی ۱. ۲۱ درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک ۵. ۲ دلائل ابتلا به ایدز بوده است.</p> <p><br /> در سال گذشته همچنین هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده&zwnj;های خونی در ایران گزارش نشده است. این در حالی است که از سال ۱۳۶۵ تا کنون ۱. ۱ درصد از مبتلایان به ایدز از طریق فرآورده&zwnj;های خونی به این بیماری مبتلا می&zwnj;شدند.</p> <p><br /> تزریق با وسایل مشترک در مصرف&zwnj;کنندگان مواد&nbsp; ۸. ۶۹ درصد، رابطه جنسی ۱۰ درصد و انتقال از مادر به کودک ۸. ۰ درصد&nbsp; نیز از دیگر راه&zwnj;های انتقال این بیماری از سال ۱۳۶۵ تا کنون بوده است. در این آمار چگونگی ابتلای ۳. ۱۸ درصد از مبتلایان نامشخص بود که در آمار یک سال گذشته به ۱۰ درصد کاهش یافته است. <br /> <br /> عباس صداقت با بیان اینکه ۵. ۴۶ درصد از مبتلایان به HIV در زمان ابتلا در گروه سنی ۳۴ - ۲۵ سال قرار داشته&zwnj;اند، گفت که تاکنون ۳۰۵۴ نفر مبتلا به ایدز (درمرحله بیماری) شناسایی شده و ۴۳۱۱ نفر از افراد مبتلا فوت کرده&zwnj;اند.</p>

آمار اعلام شده از سوی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران حاکی از افزایش ۳۹۸ نفری مبتلایان به بیماری ایدز در ایران است.

عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، امروز شنبه، دوم مهر ماه به پایگاه اطلاع رسانی وزات بهداشت، درمان و آموزش (وبدا) گفت که بر اساس این آمار تا تاریخ اول تیرماه سال ۱۳۹۰ مجموعاً ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر فرد مبتلا به HIV/AIDS در ایران شناسایی شده‌ است.

آخرین آمار رسمی علام شده، تعداد مبتلایان به HIV/AIDS را ۲۲هزار و ۷۲۷ نفر اعلام کرده بود.

به گفته رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در یک سال اخیر ۵. ۹۱درصد از مبتلایان را مردان و ۵. ۸ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.
در آماری که سال گذشته اعلام شد، زنان ۳. ۸ درصد از حمعیت مبتلایان را به خود اختصاص داده بودند که این آمار با رشد ۲. ۰درصدی مواجه شده است.
 

در سال گذشته همچنین هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی در ایران گزارش نشده است. این در حالی است که از سال ۱۳۶۵ تا کنون ۱. ۱ درصد از مبتلایان به ایدز از طریق فرآورده‌های خونی به این بیماری مبتلا می‌شدند

بنا بر این گزارش در سال ۱۳۸۹ اعتیاد تزریقی ۴. ۶۶ درصد، برقراری روابط جنسی ۱. ۲۱ درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک ۵. ۲ دلائل ابتلا به ایدز بوده است.

در سال گذشته همچنین هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی در ایران گزارش نشده است. این در حالی است که از سال ۱۳۶۵ تا کنون ۱. ۱ درصد از مبتلایان به ایدز از طریق فرآورده‌های خونی به این بیماری مبتلا می‌شدند.

تزریق با وسایل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد  ۸. ۶۹ درصد، رابطه جنسی ۱۰ درصد و انتقال از مادر به کودک ۸. ۰ درصد  نیز از دیگر راه‌های انتقال این بیماری از سال ۱۳۶۵ تا کنون بوده است. در این آمار چگونگی ابتلای ۳. ۱۸ درصد از مبتلایان نامشخص بود که در آمار یک سال گذشته به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

عباس صداقت با بیان اینکه ۵. ۴۶ درصد از مبتلایان به HIV در زمان ابتلا در گروه سنی ۳۴ - ۲۵ سال قرار داشته‌اند، گفت که تاکنون ۳۰۵۴ نفر مبتلا به ایدز (درمرحله بیماری) شناسایی شده و ۴۳۱۱ نفر از افراد مبتلا فوت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.