ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: قدرت نظامی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی با دشمن نیست

در حالی که سرنوشت برجام با برنامه موشکی و فعالیت‌های نظامی ایران گره خورده، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید ایران هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن بر سر قدرت نظامی خود نخواهد کرد.

در حالی که سرنوشت برجام با برنامه موشکی و فعالیت‌های نظامی ایران گره خورده، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید ایران هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن بر سر قدرت نظامی خود نخواهد کرد.

خامنه‌ای صبح چهارشنبه ۳ آبان در مراسمی در دانشگاه افسری «امام علی» گفت دشمنان نظام با «افزایش اقتدار» جمهوری اسلامی «در منطقه و فراتر از منطقه» مخالفند زیرا به‌گفته او «این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است».

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام می‌کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آن‌چه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد.»

این موضع علی خامنه‌ای این روزها از زبان مسئولان دولتی و کشوری ایران بارها تکرار شده است.

در یکی از آخرین موارد آن حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه یکم آبان گفت: «کسی نمی‌تواند راجع به قدرت نظامی کشور ما که بر مبنای قانون اساسی و دکترین دفاعی است، حرفی بزند.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که در پیش‌نویس طرحی که جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا تهیه کرده‌اند، محدودیت‌های تازه‌ای برای ایران در نظر گرفته شده. بر اساس این طرح، با آزمایش‌های موشکی یا تولید موشک‌های قاره‌پیما بالستیک با کلاهک جنگی، یا جلوگیری ایران از بازرسی از مراکز نظامی‌اش توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌های به تعلیق درآمده، مجدداً علیه ایران برقرار می‌شوند.

به‌گفته واشنگتن مسائلی همچون اقدامات ایران در جهت بی‌ثباتی خاورمیانه و یا آزمایش‌های موشکی با روح برجام مخالف است. ایران اما آزمایش‌های موشکی‌ خود را دفاعی‌ می‌داند و گفته است به این آزمایش‌ها ادامه خواهد داد. جمهوری اسلامی همچنین معتقد است اقدامات نظامی‌اش در منطقه در جهت مبارزه با «تروریسم» است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    زیرا به‌گفته او «این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است». اما این «عمق راهبردی» با نوشیدن جام زهر (و یا خودکشی) خمینی در پذیرش شکست در جنگ ننگین ۸ ساله با همسایه مسلمان خود و با «نرمش قهرمانانه» در وداع با حق مسلم انرژی هسته ای؛ بعد از بهدر دادن میلیاردها دلار از ثروت مملکت؛ نمایشگریست واضح از «عمق سردرگُمی» سفاهت فقیه در به فضاحت کشیدن دین خالص خدا. کش ندهیم این اقتدارگویی را بیش از این.

  • روزبه

    والا تا همین دیروز آتش بس با عراق و تکنولوژی اتمی موضوعات غیر قابل مذاکره بود