ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر عراق وارد تهران شد

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق پس از سفر این هفته خود به عربستان سعودی، مصر، اردن و ترکیه، صبح پنج‌نشبه ۴ آبان در رأس یک هیئت بلندپایه وارد تهران شد.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق پس از سفر این هفته خود به عربستان سعودی، مصر، اردن و ترکیه، صبح پنج‌شنبه ۴ آبان در رأس یک هیئت بلندپایه وارد تهران شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران از حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق استقبال کرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت از او استقبال کردند.

سفر عبادی به ایران یک روزه است و او قرار است با رهبران ایران، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و علی لاریجانی، رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کند.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای گفته است که هدف از این سفر گسترش مناسبات دو جانبه و ارتقا همکاری‌های مشترک و ارائه چشم‌انداز عراق برای آینده منطقه است.

وزیران کشور، نفت، برنامه‌ریزی، برق، مشاور امنیت ملی و جمعی دیگر از مسئولان عراقی عبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتظار می‌رود که دیدار حیدر عبادی با مقامات بلندپایه ایرانی تحت تأثیر دیدارهای عبادی با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در ریاض و بغداد قرار داشته باشد. وزیر خارجه آمریکا شبه‌نظامیان حشد شعبی را متهم کرده بود که عامل نیابتی تهران در عراق‌اند. نخست‌وزیر عراق اما این اتهام را نپذیرفته بود. عبادی در آنکارا هم یک بار دیگر تأکید کرد که در عملیات کرکوک، «نیروهای خارجی» حضور نداشتند.

نخست‌وزیر عراق در سفر به عربستان سعودی، شورای عالی هماهنگی بین دو کشور را با حضور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و ریکس تیلرسون افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.