ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ کارگر معدن مس سرچشمه مجروح شدند

یک مینی‌بوس در جاده سرچشمه – رفسنجان واژگون شد. معلوم نیست که آیا کارگرانی که مجروح شدند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند.

خبرگزاری صدا و سیما گزارش داده است که صبح جمعه ۵ آبان یک مینی‌بوس در جاده سرچشمه – رفسنجان واژگون شد. در این حادثه ۹ کارگر معدن مس سرچشمه مجروح شدند.

تجمع اعتراضی گروهی از کارگران مس سرچشمه، سال ۲۰۱۵ (عکس: آرشیو)

پلیس راه رفسنجان اعلام کرده که این حادثه در اثر سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل این وسیله نقلیه اتفاق افتاده است. رسانه‌های داخلی درباره اینکه آیا این مینی‌بوس برای حمل و نقل کارگران در نظر گرفته شده بوده یا خیر، سکوت کرده‌اند.

مطابق ماده ۶۰ قانون تامین اجتماعی حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می‌افتد. مقصود از حین انجام وظیفه هم تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام مأموریتی باشد. اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جز اوقات انجام وظیفه محسوب می‌گردد مشروط بر اینکه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.

کارگران پیمانکاری مس سرچشمه تاکنون بارها برای افزایش دستمزدشان و برای قراردادهای کاری مناسب‌تری در معدن سرچشمه و یا در تهران اجتماع کرده‌اند. کارگرانی که در بخش‌های مختلف استخراج و استحصال مس به صورت پیمانی و قرارداد موقت مشغول به کارند، می‌گویند حقوق و مزایای آن‌ها در سال‌های گذشته به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.