ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران در یک سال آینده ۲۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌کند»

معاون وزیر نفت ایران گفت به‌رغم احتمال اعمال تحریم‌های دوباره آمریکا، انتظار می‌رود که جمهوری اسلامی در طی ۱۲ ماه آینده قراردادهایی با شرکت‌های خارجی ببندد که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار است.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت ایران گفت به‌رغم احتمال اعمال تحریم‌های دوباره آمریکا، انتظار می‌رود که جمهوری اسلامی در طی ۱۲ ماه آینده قراردادهایی با شرکت‌های خارجی ببندد که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار است.

تلاش آمریکا برای حصر اقتصادی و تحریم نفتی ایران (عکس: آرشیو)

به گزارش فایننشال تایمز، زمانی‌نیا ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که ایران هم‌اکنون در حال مذاکره برای انعقاد ۲۸ موافقت‌نامه اولیه با شرکت‌های نفتی خارجی، از جمله با شرکت‌های بین‌المللی رویال، داچ شل و روس‌نفت است.

به‌گفته او شرکت‌های مائرسک اویل و روس‌نفت برای توسعه لایه نفتی در پارس جنوبی، و شرکت‌های نفتی لوک اویل، گازپروم و زاروبژنفت برای توسعه میادین مختلف نفتی شامل پایدار غرب، آب تیمور و منصوری هستند.

معاون وزیر نفت ایران شرکت‌های آمریکایی را شامل این قراردادها ندانست.

امیرحسین زمانی‌نیا همچنین گفت از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نمی‌کند «هیچ تغییر ملموسی در عزم شرکت‌های نفتی بین‌المللی [برای سرمایه‌گذاری در ایران] و سرعت مذاکرات آن‌ها با ایران به وجود نیامده است.»

او در مورد کاهش تولید نفت توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز گفت ایران از این تصمیم حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی پس از توافق هسته‌ای تقریباً سهم خود در بازار نفت را «پس گرفته است».

اوپک و دیگر کشورهای غیرعضو آن تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را به ۱,۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند این توافق از روز یکم ژانویه ۲۰۱۷ به‌اجرا گذاشته شد و تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ نیز تمدید شد.

ایران در میان این کشورها پس از توافق هسته‌ای می‌توانست تولید نفت خود را کمی افزایش دهد تا سهم قبلی خود در بازار پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.