ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنچه از هامون و ماهی‌هایش برجای ماند

به گفته مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران سازمان محیط زیست، عکس‌های ماهواره‌ای تنها حجم ناچیزی از آب را در اطراف کوه خواجه نشان می‌دهند. او گفته هامون بی‌آب است و اوضاع خوبی ندارد.

از تالاب هامون، یک ذخیره‌گاه‌ بین‌المللی ثبت‌شده در یونسکو زمینی ترک‌خورده و مشتی ماهی مرده و خشک‌شده بر جای مانده.

به گفته ابوالفضل آبشت، مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران سازمان محیط زیست، عکس‌های ماهواره‌ای تنها حجم ناچیزی از آب را در اطراف کوه خواجه نشان می‌دهند. او گفته هامون بی‌آب است و اوضاع خوبی ندارد.

او از تشکیل کارگروه حفاظت از هامون در سطح ملی خبر داد و مدعی شد که «همه دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دانشگاه‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست در یک کارگروه در برنامه مدیریت جامع هامون توافق‌نامه‌ای را برای جلوگیری از نابودی و احیای این تالاب امضا کردند.»

هامون تنها زیستگاه امن پرندگان مهاجر شرق ایران است. تاکنون ۱۸۳ گونه پرنده و بیش از ۱۰۰ گونه جانوری  از جمله گربه وحشی و گراز در این منطقه ثبت شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.