ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نئونازی‌ها در تنسی آمریکا رژه رفتند

نژادپرستان مهاجرستیز شعار نازی‌ها، «خون و خاک» را سر می‌دادند. عده‌ای نیز کلاه‌های «عظمت دوباره به آمریکا ببخش»، شعار اصلی ترامپ را بر سر داشتند.

چند صد عضو گروه‌های نژادپرست و مهاجرستیز در دو شهر ایالت تنسی آمریکا راهپیمایی برگزار کردند و خواستار اخراج مهاجران و پناهجویان شدند.

برخی از نژادپرستان کلاه ترامپ را، اینبار به رنگ تیره بر سر داشتند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، حدود ۳۰۰ تن از برتری‌طلبان سفیدپوست و نئونازی‌ها شنبه ۲۸ اکتبر/ ششم آبان، در دو شهر کوچک شلبیویل و مورفریزبورو در ایالت تنسی علیه اسکان پناهجویان راهپیمایی کردند.

حکومت محلی این ایالت اوایل امسال از دولت فدرال به دلیل طرح اسکان پناهجویان در آنجا شکایت کرده بود.

این گروه‌های راست افراطی با شعار «جان سفیدها ارزش دارد»، واکنشی به «جان سیاهان ارزش دارد» به خیابان‌ها آمدند. برخی از آنها شعار دوران نازی‌های آلمان، «خاک و خون» را سر می‌دادند:

— Natalie Allison (@natalie_allison) October 28, 2017

عده‌ای نیز کلاه‌های «عظمت دوباره به آمریکا ببخش»، شعار اصلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را بر سر داشتند. آنها فریاد می‌زدند: «یک ملت، مرزهای بسته؛ از امروز اخراج [مهاجران] را آغاز می‌کنیم.»

شمار مشابهی از تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی نیز تظاهرات مشابهی در این دو شهر برپا کردند. بین دو طرف در شلبیویل درگیری‌هایی رخ داد.

بنابر گزارش‌ها تنها یک تن از اعضای گروه‌های نژادپرست از سوی پلیس دستگیر شد.

تظاهرات ضدنژادپرستان علیه راهپیمایی برتری‌طلبان سفیدپوست

بسیاری از گروه‌های حاضر در این دو تظاهرات در تظاهرات مشابهی اوت امسال در شارلوتزویل گرد آمده بودند و آنجا کلاه‌های قرمزرنگ ترامپ را بر سر داشتند. این تظاهرات به نگرانی‌ها از رابطه رئیس‌جمهوری با گروه‌های راست‌ افراطی در آمریکا دامن زد.

ترامپ پس از کشته‌شدن یکی از فعالان ضدنژادپرستی بر اثر خشونت برتری‌طلبان سفیدپوست در شارلوتزویل، ضمن محکوم کردن راست‌گرایان افراطی، چپ‌گرایان و فعالان ضدنژادپرستی را نیز به خشونت متهم کرد؛ کسانی که برای اعتراض به نئونازی‌ها تجمع کرده‌بودند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.