ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس ایران: ایران ۷۵ هزار کولبر دارد

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس می‌گوید در حال حاضر معابر کولبری از طرف کشور عراق مسدود شده است و کولبری در مرزها متوقف شده.

رسول خضری، نماینده مجلس ایران می‌گوید ایران ۷۵ هزار کولبر دارد که ۲۰ هزار نفر آنها در سردشت و پیرانشهر ساکنند.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اعلام کرده که در حال حاضر معابر کولبری از طرف کشور عراق مسدود شده است و کولبران نمی‌توانند در معابر مخصوص تردد کنند. او گفت «معبر از سمت ایران باز است، اما تا مرز رسمی باز نشود، اجازه نمی‌دهند که کولبران تردد کنند، متاسفانه در حال حاضر کولبری در این مرزها متوقف شده است».

به گفته این نماینده مجلس در حال حاضر مجلس برای باز شدن معابر کولبران در حال رایزنی با وزارت کشور و شورای امنیت ملی است.

او ادامه داد که «برای رسیدگی به وضعیت اورژانسی کولبران از وزن بار آنها کم کرده‌ایم و وزن را از ۲۲۰ کیلوگرم به ۸۰ کیلوگرم رسانده‌ایم».

نماینده سردشت و پیرانشهر همچنین نسبت به پدیده کولبران دانش‌آموز هشدار داد و گفت: «کولبرانی هستند که بعد از مدرسه اقدام به این کار می‌کنند و ما با بحران کولبران دانش آموز و از دست رفتن آنها نیز مواجه هستیم.»

در اسفند سال گذشته، رسول خضری گفته بود با موافقت وزارت کار، کولبران از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۶ زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند. با این حال فعالان کارگری کردستان طرح بیمه کولبران را تنها «مُسکنی» بر درد خانواده‌های کولبران می‌دانند.

«کولبر» اصطلاحی محلی است و به کسانی گفته می‌شود که حمل و نقل کالا از مرزها را با استفاده از «کول» خود و بدون هرگونه وسیله‌ای انجام می‌دهند. کولبران بیش‌تر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه کار می‌کنند. اکثر کارگران کولبر را افراد فقیری تشکیل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه‌شان به این شغل خطرناک روی آورده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.