ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آمادگی روسیه برای ارتقای نیروگاه‌های هسته‌ای ایران

الکسی لیخاچوف، رئیس «روس اتم» از ادامه همکاری‌های اتمی ایران و روسیه استقبال کرد و گفت در صورت تمایل ایران این شرکت آمادگی دارد قراردادهای بعدی برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای را به واحدهای ۱۲۰۰ مگاواتی ارتقا دهد.

الکسی لیخاچوف، رئیس «روس اتم»، شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه که به ایران سفر کرده از ادامه همکاری‌های اتمی ایران و روسیه استقبال کرد و گفت در صورت تمایل ایران این شرکت آمادگی دارد قراردادهای بعدی برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای را به واحدهای ۱۲۰۰ مگاواتی ارتقا دهد.

لیخاچوف در کنفرانس خبری مشترک با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت هشت نیروگاه اتمی که ایران و روسیه بر سر ساخت مشترک آن توافق کرده‌اند می‌توانند هر کدام تا ۱۲۰۰ مگاوات برسند.

یکم خردادماه ۱۳۹۳، خبرگزاری روسی ریانووستی از توافقنامه‌ ایران و روسیه برای ساخت هشت راکتور جدید هسته‌ای خبر داده و افزوده بود از این هشت راکتور، دو راکتور جدید ممکن است در بوشهر و شش راکتور نیز در نقاط دیگر ایران ساخته شوند.

پس از آن، ایران و روسیه بسته توافقی را برای ساخت هشت نیروگاه هسته‌ای در ایران امضا کردند که عملیات ساخت‌وساز مرحله دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر را هم شامل می‌شود.

الکسی لیخاچوف دوره استفاده از نیروگاه‌های اتمی در ایران را تا ۱۰۰ سال عنوان کرد و گفت افق همکاری‌های دو کشور باید برای این دوره زمانی در نظر گرفته شود.

رئیس شرکت روس اتم پیشنهادهای جدیدی به ایران داد، از جمله ساخت نیروگاه‌هایی با قدرت متوسط و همکاری در صنعت هسته‌ای در حوزه‌های پزشکی و کشاورزی و شیرین کردن آب دریا و کار بر روی متالوژی.

ایران و روسیه همچنین روز سه‌شنبه به طور سمبلیک عملیات گودبرداری واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر را انجام دادند.

به‌گفته الکسی لیخاچوف، حدود ۲۰ درصد کل عملیات این پروژه و ۸۰ درصد عملیات ساختمانی آن توسط ایران انجام می‌شود.

تیرماه سال ۱۳۹۳ بهروز کمالوندی، سخنگوی وقت سازمان انرژی اتمی ایران از تفاهم با روسیه برای ساخت دو نیروگاه در بوشهر خبر داد.

کمالوندی در آن تاریخ گفت: «پیش‌بینی می‌شود در صورت طی مراحل کار کلنگ‌زنی این دو نیروگاه تا پایان امسال انجام خواهد شد.»

نیروگاه هسته‌ای شماره یک بوشهر که تنها نیروگاه برق اتمی ایران است با همکاری روسیه ساخته شده، اما در طول ساخت بارها تکمیل آن به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.