ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ۱۰ نفر در بحرین به اتهام تروریسم و ارتباط با سپاه پاسداران

دادستانی بحرین اعلام کرده که این اشخاص با سلب تابعیت به حبس ابد محکوم شده‌اند. به ادعای دادستانی بحرین آن‌ها در ایران آموزش نظامی دیده بودند.

دادستانی بحرین سه‌شنبه ۳‍۱ اکتبر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که ۱۰ نفر در این کشور به اتهام اقدامات تروریستی، با سلب تابعیت از آن‌ها به حبس ابد محکوم شده‌‌اند. دادستانی بحرین این اشخاص را متهم کرده که در پایگاه‌های نظامی ایران و عراق آموزش دیده‌اند و قصد داشته‌اند با ساختن بمب‌های دست‌ساز و با قاچاق سلاح عملیات مسلحانه در خاک بحرین انجام دهند.

عکس: آرشیو

بحرین با وجود وسعت اندک که به ۸۰۰ کیلومتر مربع هم نمی‌رسد، میزبان ناوگان پنجم آمریکا و بزرگ‌ترین پایگاه بریتانیا در خاورمیانه و پایگاه نسپر جزیره» عربستان سعودی‌ست. مصر هم اعلام کرده که به زودی در این کشور پایگاه نظامی دایر می‌کند. اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند اما سنی‌ها قدرت سیاسی و اقتصادی را در اختیار دارند. با شروع بهار عربی، شیعیان بحرین هم علیه حکومت آل خلیفه قیام کردند اما حاکمیت بحرین با کمک عربستان صدای اعتراض ‌آنها را خاموش کرد.

در فروردین سال جاری وزارت کشور بحرین اعلام کرده بود که مقامات امنیتی این کشور یک گروه تروریستی را که با سپاه پاسداران در ارتباط است، شناسایی و بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری رسمی بحرین با انتشار این بیانیه گزارش داده بود که این گروه ظاهراً مسئول انفجار بمب‌گذاری در منامه بودند.

دولت بحرین ایران را به تحریک شیعیان این کشور متهم می‌سازد. منامه پس از حمله به سفارت عربستان در تهران، روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را در اعلام همبستگی با ریاض قطع کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.