ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: در جهان ۱۰ میلیون انسان بی‌تابعیت از حقوق شهروندی محروم‌اند

اشخاصی که تابعیت هیچ کشوری را ندارند، از حق آموزش، حق اشتغال و حق درمان محروم مانده‌اند. سازمان ملل خواهان پایان دادن به این وضعیت شده است.

فیبلیپ گراندی، کمیساریای عالی پناهندگی در ژنو اعلام کرده که در سراسر جهان ۱۰ میلیون انسان بدون تابعیت از حقوق شهروندی محروم مانده‌اند.

شهادت برای تابعیت: تشییع جنازه یکی از مهاجران افغانستانی که در سوریه کشته شد

به گفته کمیساریای عالی پناهندگی در ژنو ۱۰ مییون انسان که از تابعیت هیچ کشوری برخوردار نیستند در بسیاری از کشورهای جهان از حق آموزش و درمان بی‌بهره مانده‌اند و این امکان هم از آن‌ها سلب شده که از امکان اشتغال فراخور توانایی‌هایشان بهره‌مند شوند.

علاوه بر این به گفته فیلیپ گراندی، انسان‌هایی که فاقد تابعیت‌اند، نمی‌توانند حساب جاری در بانک‌ها باز کنند و حق مالکیت هم از آن‌ها سلب شده است.

مجلس شورای اسلامی در ۱۳ اردیبهشت سال جاری با تصویب ماده‌ای به دولت روحانی اجازه داد به «همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که به شهادت رسیده‌اند، حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطا کند.»

سایر مهاجران افغانستانی که تابعیت ایران را ندارند، نه تنها از حق تحصیل و کار و درمان برخوردار نیستند، بلکه رفت و آمد آزادانه آنان در سطح کشور هم امکان‌پذیر نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.