ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در پکن: بحران شبه‌جزیره کره و قراردادهای اقتصادی پرسود

در سفر رئیس جمهور آمریکا به چین، شرکت‌های آمریکایی قراردادهایی به حجم ۲۵۰ میلیارد دلار به امضا رساندند. پکن از فصل تازه‌ای از روابط فی‌مایین سخن گفت.

استقبال گرم و مجلل از دونالد ترامپ در پکن و سپس امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار. رئیس جمهور آمریکا از چین خواست روابط مالی‌اش با کره شمالی را قطع کند و سهم بیشتری برای شرکت‌های آمریکایی در بازارهای چین در نظر بگیرد. رئیس جمهوری خلق چین از شرکت‌های آمریکایی دعوت کرد در طرح راه ابریشم سرمایه‌گذاری کنند.

پنجشنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۷، پکن: شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ۹ نوامبر در گفت‌وگو با شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین از پکن خواست با قطع روابط مالی خود با پیونگ‌یانگ در حل هرچه سریع‌تر بحران کره شمالی بکوشد.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۱ سپتامبر با صدور قطع‌نامه‌ای صنعت نساجی کره شمالی را به‌طور کامل تحریم و همچنین محدودیت‌های تازه‌ای در مورد حمل‌ونقل دریایی و صادرات نفت و محصولات نفتی اعمال کرد. بر اساس این قطع‌نامه مجوز کار شهروندان کره شمالی در کشورهای خارجی باطل شد، صادرات گاز، بنزین و دیزل کاهش یافت و صادرات نفت خام به کره شمالی در سطح فعلی خود ثابت ماند. رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد چین را متقاعد کند که علاوه بر این، واردات زغال‌سنگ کره و داد و ستد با پول کره شمالی را متوقف کند. شی جین پینگ در پاسخ به درخواست ترامپ گفت:

«چین به قطعنامه سازمان ملل در مورد کره شمالی عمل می‌کند و هرآنچه را که از دستش برآید برای حل بحران شبه‌جزیره کره انجام می‌دهد.»

ترامپ در پاسخ به شی جین‌پینگ گفت:

«من هم فکر می‌کنم حتماً باید راه حلی وجود داشته باشد.»

فصل تازه‌ای از روابط آمریکا با چین

ترامپ اعلام کرد که در سفر او به پکن قراردادهایی اقتصادی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار بین چین و آمریکا به امضاء رسیده است. رئیس جمهور آمریکا خواهان سهم بیشتر شرکت‌های آمریکایی از بازار چین است.

شی جین پینگ وعده داد که از این‌پس بازارهای چین بر روی همه کشورهای خارجی از جمله آمریکا بازتر خواهد شد. رئیس جمهور چین از شرکت‌های آمریکایی دعوت کرد که در طرح راه ابریشم جدید سرمایه‌گذاری کنند.

ترامپ یادآوری کرد مقصر اصلی کسری تجاری بین دو اقتصاد جهان روسای جمهور آمریکا در دوره‌های قبلی هستند و نه چین. او از رئیس جمهور چین به عنوان «یک مرد کاملاً ویژه» تمجید کرد و گفت که در آینده معاملات بین دو کشور عادلانه‌تر و به همان اندازه پرسودتر خواهد بود.

«واقعاً باعث تأسف است که رؤسای قبلی جمهور آمریکا اجازه دادند که توازن تجاری دوجانبه در منطقه به هم بخورد. ما در اینجا به دنبال توافق تجاری عادلانه هستیم که به نفع دو طرف باشد.»

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری خلق چین گفت:

«همکاری‌های پکن و واشنگتن فقط در موقعیت برد – برد به ثمر می‌رسند و آینده‌ای بهتر را به همراه می‌آورند.»

 شی جین پینگ اعلام کرد که با سفر ترامپ به پکن فصل تازه‌ای از روابط فی‌مابین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.