ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افتتاح موزه لوور ابوظبی: مکانی برای رواداری فرهنگی؟

منتقدان فرانسوی می‌گویند دولت فرانسه به موزه لوور چوب حراج زده. دولت فرانسه ادعا ادعا می‌کند در تقاطع شرق و غرب مکانی برای رواداری فرهنگی ایجاد کرده.

امانوئل مکرون موزه لوور ابوظبی ساخته مهندس فرانسوی ژان نوول را بعد از یک دهه افتتاح کرد. از شنبه آینده همگان می‌توانند از موزه لوور در ابوظبی دیدن کنند.

رئیس جمهور فرانسه ۸ نوامبر  در حضور ۴۰۰ مهمان که شاهزاده بحرین، پادشاه مراکش و رئیس‌جمهور افغانستان در بین آنها حضور داشت گفت: «این موزه لوور صحرا و نور است.»

موزه لوور «صحرا و نور» اما منتقدان پرشماری در فرانسه دارد. آن‌ها به بهره‌کشی از کارگران خارجی در امارات اشاره می‌کنند و می‌گویند دولت فرانسه چوب حراج به موزه لوور زده است.

امارات متحده عربی برای استفاده از آثار هنری موزه لوور، ۴۶۴ میلیون دلار به دولت فرانسه پرداخته است. این مبلغ، هزینه‌های موزه لوور را برای سالیان دراز تأمین می‌کند.

یکی از موضوعات موزه لوور ابوظبی نمایش هنر شرق و غرب در کنار یکدیگر است.

دولت فرانسه می‌گوید با امارات متحده عربی توافق کرده که موزه لوور ابوظبی به محلی برای «رواداری فرهنگی و مذهبی» تبدیل شود. مکرون در بخشی از سخنانی که در افتتاحیه موزه لوور ابوظبی ایراد کرد، گفت:

« در اینجا جهانی شدن تسریع داده شده است. اینجا نقطه‌ای است که جهان غربی و شرقی با یکدیگر برخورد می‌کنند و همچنین نقطه تعادل میان اروپا، آسیا و آفریقاست.»

در نظر دولت ابوظبی اما افتتاح شعبه‌ای از موزه لوور مانند نمایشگاه کتاب ابوظبی می‌تواند به وجهه سیاسی و فرهنگی این کشور در جهان کمک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.