ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان: کشورهای اروپایی به تعهداتشان عمل نمی‌کنند

کشورهای اروپایی عضو پیمان آتلانتیک شمالی می‌‌گویند مهم‌ترین وظیفه آن‌ها مقابله با تهدید روسیه است. ژنرال چهار ستاره آمریکایی اما می‌گوید در افغانستان به کمک اروپا نیاز است.

فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان می‌گوید کشورهای اروپایی عضو ناتو سه ماه بعد از اعلام استراتژی آمریکا در قبال افغانستان هنوز به تعهداتشان درباره تقویت نیروهای نظامی ناتو مستقر در افغانستان عمل نکرده‌اند.

پنجشنبه ۹ نوامبر: ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکا در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل پنجشنبه ۹ نوامبر در جمع خبرنگاران گفته است:

«ما به طور کاملاً مشخصی گفتیم که برای رسیدن به اهدافمان [در افغانستان] به کمک نیاز داریم.»

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در همین هفته وعده داده بود که کشورهای عضو ناتو با اعزام سرباز به افغانستان به ایالات متحده آمریکا کمک می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۲۱ اوت سال جاری اعلام کرد که نظامیان آمریکا در افغانستان می‌مانند و تعداد آنان هم به حسب نیاز و شرایط افزایش می‌یابد. در حال حاضر شمار سربازان آمریکایی در افغانستان حدود ۱۱ هزار نفر است. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در سپتامیر سال جاری گفته بود پنتاگون با کمک ناتو ۳ تا ۳۵۰۰ هزار سرباز دیگر به افغانستان اعزام می‌کند.

دو دیپلمات بلندپایه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که قرار است وزارت دفاع آمریکا ۲۸۰۰ سرباز آمریکایی را به افغانستان بفرستد و کشورهای عضو ناتو هم متعهد شده‌اند ۷۰۰ سرباز به افغانستان اعزام کنند.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده از اعزام سرباز بیشتر به افغانستان خودداری می‌کند. کشورهای اروپایی عضو ناتو می‌گویند مهم‌ترین وظیفه آن‌ها مقابله با تهدید روسیه بعد از الحاق کریمه است و با این‌‌حال به ۸۰ درصد از تعهداتشان در قبال افغانستان عمل کرده‌اند.

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکا اظهار نگرانی کرده که این بار هم وزارت دفاع آمریکا می‌بایست به جای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به افغانستان سرباز بفرستد:

«ما در حال جنگیم و با این‌‌حال از پایین‌ترین سطح امکانات در ۱۶ سال گذشته برخورداریم و به همبن جهت هم توان رزمی ما در پایین‌ترین سطح است و با بیشترین خطرات در طی همه این سال‌ها مواجه‌ایم.»

بر اساس گزارشی که بازرس کل آمریکا در امور افغانستان به مجلس نمایندگان آمریکا تقدیم کرده، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۲۵۳۱ نیروی امنیتی افغانستانی در درگیری‌ها کشته و ۴۲۳۸ نفر مجروح شده‌اند. آموزش نظامیان افغانستان هم به خوبی پیش نمی‌رود.

دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در جلسه علنی کمیته اطلاعاتی سنا آمریکا در مه سال جاری گزارشی از وضع خاورمیانه با توجه ویژه به افغانستان ارائه داد. بر اساس این گزارش، وضع سیاسی و امنیتی افغانستان در سال آینده بی‌ثبات‌تر و شکننده‌تر خواهد شد.

بر اساس گزارش دن کوتس، نیروهای نظامی افغانستان در حال عقب‌نشینی‌اند و دولت افغانستان فقط بر ۵۷ درصد خاک این کشور تسلط دارد:

«بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی، وضع سیاسی و امنیتی افغانستان در سال ۲۰۱۸ بدتر خواهد شد. افزایش اندک نیروی نظامی آمریکا و متحدانش هم تأثیر چندانی در این روند نمی‌گذارد.»

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان در حاشیه برگزاری اجلاس ناتو در روز پنجشنبه ۹ نوامبر بیش از همه از وضع نیروهای پلیس افغانستان و سطح آموزش آنان اظهار نگرانی کرد.

نهاد نظارتگر بر بازسازی افغانستان در مه سال جاری اعلام کرده بود که بعد از ۱۶ سال جنگ داخلی در افغانستان همچنان چالش‌های امنیتی مهم‌ترین مانع بازسازی این کشورند. از سال ۲۰۰۲ تاکنون از ۷۱ میلیارد دلاری که ایالات متحده آمریکا به بازسازی افغانستان اختصاص داده، ۶۱ درصدش صرف آموزش ۳۰۰ هزار نفر نظامی و مأمور انتظامی افغان شده است که می‌بایست امنیت در این کشور را برقرار کنند.

بیشتر بخوانید – پرونده ویژه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.