ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کارگران ایران پوپلین رشت: «زن و بچه‌مان گرسنه‌اند»

کارگران معترض ایران پوپلین گیلان سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند. حق بیمه سال ۱۳۹۵ آنها نیز پرداخت نشده است. کارفرما آنها را با قراردادهای یک‌ماهه استخدام می‌کند.

کارگران کارخانه نساجی «ایران پولین گیلان» برای دومین روز متوالی در رشت تجمع کردند.

این کارگران معترض که شنبه و یک‌شنبه، ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه روبروی ساختمان این شرکت در شهرک صنعتی رشت جمع شدند، سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند. حق بیمه سال ۱۳۹۵ آنها نیز پرداخت نشده است.

روی پارچه‌نوشته‌های کارگران معترض آمده است که «زن و بچه‌مان گرسنه‌اند. چه کسی پاسخگو است؟»

کارگران می‌گویند که هیچ یک از مقام‌های محلی یا مسئولان شرکتی پاسخگوی اعتراض آنها نبوده است.

این کارگران با قراردادهای موقت سه‌ماهه استخدام می‌شدند اما اکنون مدت قراردادهایشان حتی از این هم کوتاه‌تر شده و به یک ماه رسیده‌است.

فعالان کارگری بارها علیه سیاست‌های کار دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و به‌ویژه مسئله قراردادهای موقت یک‌ یا چندماهه اعتراض کرده‌اند. این قراردادها که طبق قانون کار مجاز شده‌اند، به گفته آنها به تشدید استثمار کارگران می‌انجامد و تنها به نفع کارفرمایان است.

کارگران ایران پوپلین می‌گویند که از حق داشتن انجمن صنفی محروم مانده‌اند و هیچ نماینده‌ای ندارند. شرکت همچنین کمیته انضباطی این کارخانه را که پیش‌تر در مواردی نمایندگی کارگران را برعهده گرفته بود، منحل کرده است.

یکی از کارگران این کارخانه به «هشت دی»، یک رسانه محلی گیلان گفته است که « چطور می شود شرکتی که درآمد ندارد مدیر عاملش ماشین شاسی بلند سوار است، سال گذشته ۹۵ میلیون تومان از پول شرکت دادند ماشین خریدند، ۳۰۰ میلیون به بهانه گردشگری خرج مهمانسرا کردند در حالیکه تا کنون یک نفر هم توریست نیامد.»

کارفرمایان به کارگران گفته‌اند که درآمدی ندارند و قادر به پرداخت حقوق آنها نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.