ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری مسابقه "حادثه‌ساز" در حريم تخت جمشيد

<p>برگزاری مسابقه رالی در محوطه بيرونی تخت جمشيد که حرکت خودروها از سال&zwnj;ها پيش در آن ممنوع شده، باعث زخمی&zwnj;شدن سه گردشگر شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>غلامرضا شهداديان، يکی از برگزارکنندگان تورهای گردشگری که از نزديک شاهد اين حادثه بوده، ۱۶ مهر ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت: &quot;ظهر روز گذشته (جمعه) زمانی که در مجموعه تخت جمشيد بوديم، متوجه شديم در فضای بيرونی پارسه (تخت جمشيد) درست در نزديکی مکانی که اجازه ورود هيچ خودرويی را نمی&zwnj;دهند و گردشگران بسياری در حال رفت و آمد هستند، عده&zwnj;ای مسابقه رالی برگزار کرد&zwnj;ه&zwnj;اند و با سرعت بسيار زيادی درحال مسابقه دادن هستند.&quot;</p> <p>تخت جمشيد مجموعه&zwnj;ای از کاخ&zwnj;ها و بناها است که از دوران هخامنشی به جا مانده است. بنای تخت جمشيد، متعلق به دوران هخامنشی است (۵۵۰ تا ۳۳۰ پيش از ميلاد) و در ۴۵ کيلومتری شمال شرق شيراز قرار دارد.</p> <blockquote> <p>به گفته یک شاهد عينی اورژانس درحالی سه گردشگر زخمی را به بيمارستان برد که حال يکی از آن&zwnj;ها بسيار وخيم بود</p> </blockquote> <p>وی افزود: &quot;خط پايان مسابقه رالی، رو به مجموعه تخت جمشيد بود که در لحظه آخر، يکی از خودروهايی که تصور می&zwnj;کنم سرعتی بالای ۱۷۰ کيلومتر داشت، از نرده&zwnj;های مجموعه بيرونی عبور کرد اما نتوانست خودرو را کنترل کند به همين دليل با دو زن و يک مرد گردشگر برخورد کرد که موجب آسيب ديدن شديد آن&zwnj;ها شد.&quot;</p> <p>به گفته اين شاهد عينی &quot;اورژانس درحالی اين سه گردشگر را به بيمارستان برد که حال يکی از آن&zwnj;ها بسيار وخيم بود.&quot;</p> <p>مقام&zwnj;های محلی استان فارس در جنوب ایران تا لحظه تنظیم این خبر درباره این رویداد اظهارنظر نکرده&zwnj;اند.</p> <p>شهداديان گفت: &quot;بسياری از گردشگران داخلی، روز جمعه را برای بازديد از محوطه تاريخی تخت جمشيد انتخاب می کنند و انتظار دارند با خيالی آسوده، در آن محوطه تردد کنند اما اين مسابقه باعث ايجاد وحشت در ميان آن&zwnj;ها شده بود.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;برگزاری مسابقه رالی در نزديکی يک اثر تاريخی، خارج از عرف همه محوطه&zwnj;های تاريخی است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;مجموعه تخت جمشيد در فهرست آثار يونسکو ثبت شده است و از مدت&zwnj;ها پيش هيچ خودرويی در حريم آن تردد نمی&zwnj;کند اما اکنون جای سوال است که مسئولان اين مجموعه، چطور به ارگان&zwnj;های مربوطه اجازه برگزاری مسابقه رالی را داده&zwnj;اند؟&quot;</p> <p>شهداديان همچنين گفت: &quot;اگر در اين تصادف، گردشگران خارجی آسيب ديده بودند، چه پاسخی به جامعه جهانی می&zwnj;داديم؟&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

برگزاری مسابقه رالی در محوطه بيرونی تخت جمشيد که حرکت خودروها از سال‌ها پيش در آن ممنوع شده، باعث زخمی‌شدن سه گردشگر شد.

غلامرضا شهداديان، يکی از برگزارکنندگان تورهای گردشگری که از نزديک شاهد اين حادثه بوده، ۱۶ مهر ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت: "ظهر روز گذشته (جمعه) زمانی که در مجموعه تخت جمشيد بوديم، متوجه شديم در فضای بيرونی پارسه (تخت جمشيد) درست در نزديکی مکانی که اجازه ورود هيچ خودرويی را نمی‌دهند و گردشگران بسياری در حال رفت و آمد هستند، عده‌ای مسابقه رالی برگزار کرد‌ه‌اند و با سرعت بسيار زيادی درحال مسابقه دادن هستند."

تخت جمشيد مجموعه‌ای از کاخ‌ها و بناها است که از دوران هخامنشی به جا مانده است. بنای تخت جمشيد، متعلق به دوران هخامنشی است (۵۵۰ تا ۳۳۰ پيش از ميلاد) و در ۴۵ کيلومتری شمال شرق شيراز قرار دارد.

به گفته یک شاهد عينی اورژانس درحالی سه گردشگر زخمی را به بيمارستان برد که حال يکی از آن‌ها بسيار وخيم بود

وی افزود: "خط پايان مسابقه رالی، رو به مجموعه تخت جمشيد بود که در لحظه آخر، يکی از خودروهايی که تصور می‌کنم سرعتی بالای ۱۷۰ کيلومتر داشت، از نرده‌های مجموعه بيرونی عبور کرد اما نتوانست خودرو را کنترل کند به همين دليل با دو زن و يک مرد گردشگر برخورد کرد که موجب آسيب ديدن شديد آن‌ها شد."

به گفته اين شاهد عينی "اورژانس درحالی اين سه گردشگر را به بيمارستان برد که حال يکی از آن‌ها بسيار وخيم بود."

مقام‌های محلی استان فارس در جنوب ایران تا لحظه تنظیم این خبر درباره این رویداد اظهارنظر نکرده‌اند.

شهداديان گفت: "بسياری از گردشگران داخلی، روز جمعه را برای بازديد از محوطه تاريخی تخت جمشيد انتخاب می کنند و انتظار دارند با خيالی آسوده، در آن محوطه تردد کنند اما اين مسابقه باعث ايجاد وحشت در ميان آن‌ها شده بود."

به گفته وی "برگزاری مسابقه رالی در نزديکی يک اثر تاريخی، خارج از عرف همه محوطه‌های تاريخی است."

وی افزود: "مجموعه تخت جمشيد در فهرست آثار يونسکو ثبت شده است و از مدت‌ها پيش هيچ خودرويی در حريم آن تردد نمی‌کند اما اکنون جای سوال است که مسئولان اين مجموعه، چطور به ارگان‌های مربوطه اجازه برگزاری مسابقه رالی را داده‌اند؟"

شهداديان همچنين گفت: "اگر در اين تصادف، گردشگران خارجی آسيب ديده بودند، چه پاسخی به جامعه جهانی می‌داديم؟"

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانArman

    الان هم به اندازه ی کافی شرمنده ی روی هر چه انسان با وجدان و حیوان و طبیعت و آثار باستانی ویران گشته بدست عده ای ناپاک و هرزه با نام اسلام و مسلمین هستیم و تا این جماعت بی ریشه را نخشکانیم ، راه بجایی نخواهیم برد !!

  • کاربر مهمان

    هر دم از ای باغ بری می رسد تازه تر از تازه تر می رسد.