ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجرد هم لرزید

در شهر خرم‌آباد استان لرستان زلزله‌ای به قدرت ۳.۹ ریشتر رخ داد.

در شهر خرم‌آباد استان لرستان زلزله‌ای به قدرت ۳.۹ ریشتر رخ داد.

عکس از آرشیو

به‌گفته رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان، این زلزله ساعت ۹ و ۵۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه صبح امروز جمعه ۲۶ آبان رخ داد و تاکنون از خسارت آن گزارشی منتشر نشده است.

عمق وقوع این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتر از سطح زمین بوده است.

استان لرستان یکی از استان‌های زلزله‌خیز ایران است و به‌گفته مرکز لرزه‌نگاری و ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان، به‌طور میانگین روزانه یک زلزله در این استان ثبت می‌شود که نشان‌دهنده فعالیت گسل‌های موجود در محدوده این استان است.

در سال‌های گذشته نیز زمین‌لرزه‌های شدیدی در این استان رخ داده است. فروردین ماه سال ۸۵ زلزله شدید در شهر بروجرد موجب خسارات جدی به این شهر، دورود، خرم‌آباد و الشتر شد.

در همین سال زلزله دیگری در دشت سیلاخور رخ داد که بیش از ۴۰ هزار واحد خانه روستایی و شهری در شهرستانهای مختلف استان به ویژه بروجرد تخریب شد و بیش از ۵۵۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان هم زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در استان‌های غربی ایران رخ داد. هنوز آمار دقیق تلفات این زلزله معلوم نشده اما برخی رسانه‌های رسمی از کشته شدن ۴۷۴ نفر و مجروح شدن ۹۳۸۸ نفر خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    فاجعهِ زلزله درغرب کشور را بهتر بشناسیم ***