ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ سه دانش‌آموز در ايران

<p>سه دانش&zwnj;آموز بر اثر سقوط مينی&zwnj;بوس به يک دره در شهرستان خلخال در شمال غربی ايران کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فارس، اين حادثه ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ در فاصله روستاهای سجهرود و هشتجين از توابع شهرستان خلخال واقع در استان اردبيل رخ داده است.</p> <p>فارس گزارش داده علاوه بر اين سه دانش&zwnj;آموز، سه نفر ديگر نيز در اين حادثه جان داده&zwnj;اند اما به هويت آن&zwnj;ها اشاره&zwnj;ای نکرده است.</p> <p>&quot;فرحناز آذرگشب، منيره اميری و رامين چهره&zwnj;سازی&quot; سه دانش&zwnj;آموزی هستند که کشته شده&zwnj;اند. ۱۶ دانش&zwnj;آموز نيز زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p>علت سقوط مينی&zwnj;بوس به دره هنوز اعلام نشده است.</p> <p>حميد حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش از اين حادثه ابراز &quot;تأسف&quot; کرده است.</p> <p>تصادفات جاده&zwnj;ای نهمين علت مرگ&zwnj;ومير در جهان به شمار می&zwnj;رود اما اين حوادث در ايران دومين علت مرگ&zwnj;ومير است.</p> <p>بر اساس گزارش سازمان&zwnj;های رسمی ايران در اين کشور در هر ۲۴ دقيقه يک نفر در ايران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می&zwnj;دهد.</p> <p>شمار کشته&zwnj;شدگان بر اثر تصادفات در ايران بين ۲۳ هزار تا ۳۰ هزار نفر در سال برآورد شده است.</p> <p>چندی پيش، اسدالله جولايی، رئيس ستاد ديه تعداد کشته&zwnj;شدگان تصادفات ۳۲ سال گذشته در ايران را ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.</p> <p>به گفته وی &quot;از ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنين در طول جنگ تحميلی علی&zwnj;رغم هجوم همه&zwnj;جانبه دشمنان، بيش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنان&zwnj;مان شهيد شدند ولی در طی ۳۲ سالی که از وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان می&zwnj;گذرد تعداد کشته&zwnj;های رانندگی ما به بيش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و هشت تا ۹ ميليون نفر مصدوم می&zwnj;رسد.&quot;</p> <p>همچنین بر اساس گزارشی که پژوهشکده حمل و نقل درباره آمار تصادفات جاده&zwnj;ای در ايران منتشر کرده است از سال ۷۳ تا سال ۸۶ نزديک به ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات جاده&zwnj;ای در سراسر کشور جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <p>براساس اين گزارش، هزينه تصادفات در ايران در سال ۸۶ از کل توليدات ناخالص داخلی بيش از ۵۰ درصد کشورهای جهان نظير غنا، اردن، بحرين و... بيشتر بوده است و هر خانواده ايرانی در سال ۸۶ به طور متوسط حدود يک ميليون تومان بابت تصادفات ترافيکی در کشور هزينه متحمل شده است.</p> <p>عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی در ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری اعلام کرد که در سال ۱۳۸۹ با افزايش ۱/۲ درصدی مرگ ناشی از تصادفات، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان داده&zwnj;اند.</p> <p>بر اساس آمار&zwnj;های رسمی، سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ ميليون نفر زخمی می&zwnj;شوند.</p> <p>به گفته کارشناسان &quot;تراکم بالای خودرو در جاده&zwnj;ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه&zwnj;خيز در جاده&zwnj;ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی&quot; از مهم&zwnj;ترين عوامل تصادف جاده&zwnj;ای در ايران به شمار می&zwnj;آيند.</p> <p>&nbsp;</p>

سه دانش‌آموز بر اثر سقوط مينی‌بوس به يک دره در شهرستان خلخال در شمال غربی ايران کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اين حادثه ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ در فاصله روستاهای سجهرود و هشتجين از توابع شهرستان خلخال واقع در استان اردبيل رخ داده است.

فارس گزارش داده علاوه بر اين سه دانش‌آموز، سه نفر ديگر نيز در اين حادثه جان داده‌اند اما به هويت آن‌ها اشاره‌ای نکرده است.

"فرحناز آذرگشب، منيره اميری و رامين چهره‌سازی" سه دانش‌آموزی هستند که کشته شده‌اند. ۱۶ دانش‌آموز نيز زخمی شده‌اند.

علت سقوط مينی‌بوس به دره هنوز اعلام نشده است.

حميد حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش از اين حادثه ابراز "تأسف" کرده است.

تصادفات جاده‌ای نهمين علت مرگ‌ومير در جهان به شمار می‌رود اما اين حوادث در ايران دومين علت مرگ‌ومير است.

بر اساس گزارش سازمان‌های رسمی ايران در اين کشور در هر ۲۴ دقيقه يک نفر در ايران بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

شمار کشته‌شدگان بر اثر تصادفات در ايران بين ۲۳ هزار تا ۳۰ هزار نفر در سال برآورد شده است.

چندی پيش، اسدالله جولايی، رئيس ستاد ديه تعداد کشته‌شدگان تصادفات ۳۲ سال گذشته در ايران را ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته وی "از ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنين در طول جنگ تحميلی علی‌رغم هجوم همه‌جانبه دشمنان، بيش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنان‌مان شهيد شدند ولی در طی ۳۲ سالی که از وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان می‌گذرد تعداد کشته‌های رانندگی ما به بيش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و هشت تا ۹ ميليون نفر مصدوم می‌رسد."

همچنین بر اساس گزارشی که پژوهشکده حمل و نقل درباره آمار تصادفات جاده‌ای در ايران منتشر کرده است از سال ۷۳ تا سال ۸۶ نزديک به ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای در سراسر کشور جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اين گزارش، هزينه تصادفات در ايران در سال ۸۶ از کل توليدات ناخالص داخلی بيش از ۵۰ درصد کشورهای جهان نظير غنا، اردن، بحرين و... بيشتر بوده است و هر خانواده ايرانی در سال ۸۶ به طور متوسط حدود يک ميليون تومان بابت تصادفات ترافيکی در کشور هزينه متحمل شده است.

عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی در ارديبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که در سال ۱۳۸۹ با افزايش ۱/۲ درصدی مرگ ناشی از تصادفات، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان داده‌اند.

بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ ميليون نفر زخمی می‌شوند.

به گفته کارشناسان "تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی" از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به شمار می‌آيند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    پولها را دزديدند و يک بزرگراه اضافه نکردند...بزرگراه شمال و قزوين تبريز که طرح شاه بود هنوز پا در هواست