ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

متهمان خمينی‌شهر چهارشنبه اعدام می‌شوند

<p>متهمان تجاوز گروهی به زنان در يک باغ در &quot;خمينی&zwnj;شهر&quot; اصفهان، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ اعدام می&zwnj;شوند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمدرضا حبيبی، دادستان اصفهان، ۱۷ مهر به خبرگزاری فارس گفت حکم اين متهمان در ديوان عالی کشور تأييد شده است.</p> <p>به گفته اين مقام قضايی چهار نفر از متهمان اين پرونده در يکی از ميدان&zwnj;های خمينی&zwnj;شهر و در ملاءعام اعدام می&zwnj;شوند. نام اين چهار متهم اعلام نشده است.</p> <p>دادگاه پيشتر چهار متهم اين پرونده را به اتهام &quot;زنای به عنف&quot; (تجاوز جنسی همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملاء عام محکوم کرده بود.</p> <blockquote> <p>به گفته دادستان اصفهان، متهمان در يکی از ميدان&zwnj;های خمينی&zwnj;شهر و در ملاءعام اعدام می&zwnj;شوند</p> </blockquote> <p>فريد صلواتی، روزنامه&zwnj;نگار اصفهانی که ماجرای &quot;تجاوز گروهی&quot; به شماری از زنان و دختران در خمينی&zwnj;شهر را افشا کرده بود، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ بازداشت شد و پس از يک هفته بازجويی توسط مأموران امنيتی آزاد شد.</p> <p>محکوم&zwnj;شدگان اين پرونده، متهم شده&zwnj;اند که خرداد&zwnj;ماه امسال در خمينی&zwnj;شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن&zwnj;ها تجاوز کردند.</p> <p>محمدرضا حبيبی همچنين گفت: &quot; هنوز تعدادی از متهمان اين پرونده فراری هستند و اجرای حکم برای ديگر متهمان در حالت تعليق قرار دارد و بايد بررسی&zwnj;های بيشتری برای اين متهمان صورت گيرد.&quot;</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p>سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p>عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p>&nbsp;</p>

متهمان تجاوز گروهی به زنان در يک باغ در "خمينی‌شهر" اصفهان، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ اعدام می‌شوند.

محمدرضا حبيبی، دادستان اصفهان، ۱۷ مهر به خبرگزاری فارس گفت حکم اين متهمان در ديوان عالی کشور تأييد شده است.

به گفته اين مقام قضايی چهار نفر از متهمان اين پرونده در يکی از ميدان‌های خمينی‌شهر و در ملاءعام اعدام می‌شوند. نام اين چهار متهم اعلام نشده است.

دادگاه پيشتر چهار متهم اين پرونده را به اتهام "زنای به عنف" (تجاوز جنسی همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملاء عام محکوم کرده بود.

به گفته دادستان اصفهان، متهمان در يکی از ميدان‌های خمينی‌شهر و در ملاءعام اعدام می‌شوند

فريد صلواتی، روزنامه‌نگار اصفهانی که ماجرای "تجاوز گروهی" به شماری از زنان و دختران در خمينی‌شهر را افشا کرده بود، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ بازداشت شد و پس از يک هفته بازجويی توسط مأموران امنيتی آزاد شد.

محکوم‌شدگان اين پرونده، متهم شده‌اند که خرداد‌ماه امسال در خمينی‌شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند.

محمدرضا حبيبی همچنين گفت: " هنوز تعدادی از متهمان اين پرونده فراری هستند و اجرای حکم برای ديگر متهمان در حالت تعليق قرار دارد و بايد بررسی‌های بيشتری برای اين متهمان صورت گيرد."

ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.