ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خط لوله نفتی «خبرساز» داکوتای جنوبی نشتی داد

خط لوله «کی استون» که احداث آن با اعتراض سازمان‌های محیطی زیستی و باراک اوباما مواجه شده بود، در داکوتای جنوبی پنج هزار بشکه نفت نشتی داد.

خط لوله «کی استون» که احداث آن با اعتراض سازمان‌های محیطی زیستی و باراک اوباما مواجه شده بود، شنبه ۲۶ آبان/ ۱۷نوامبر در داکوتای جنوبی پنج هزار بشکه نفت نشتی داد.

عکس: چشمه‌ای در نزدیکی خط لوله کی استون xl که محلی‌ها برای تأمین آب دام‌هایشان استفاده می‌کنند

شرکت «ترنس کانادا» پیمانکار این خط لوله اعلام کرده نشتی برطرف شده است.

در حال حاضر نیروهای امداد در پاکسازی در منطقه مارشال داکوتای جنوبی هستند.

نشت نفت به یکی از اراضی کشاورزی منطقه آسیب زده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده پس از سال‌ها بررسی ساخت خط لوله کی‌استون XL را وتو کرده بود. اما بعدتر دونالد ترامپ ساخت این خط لوله را به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی در سیاست انرژی‌ دولتش قرار داد. ترامپ استدلال کرده بود که ساخت این خط لوله قیمت سوخت را کاهش و اشتغال را افزایش می‌دهد.

شرکت ترنس کانادا نیز اعلام کرده بود این خط لوله با رعایت اصول ایمنی ساخته می‌شود و احداث آن مزایای اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

نشتی این خط لوله چند روز پیش از آن صورت می‌گیرد که نبراسکا در همسایگی داکوتای جنوبی قرار است درباره گذر این خط لوله از این ایالت تصمیم بگیرد.

کی‌استون XL، خط لوله انتقال نفت به طول ۱۸۹۷ کیلومتر است که در مسیری که پیش از این خط لوله گاز ترانس-کانادا-آمریکا در آن قرار داشته، ساخته می‌شود. تفاوت این خط لوله با فاز اولیه این پروژه که در همین مسیر بوده در اندازه قطر لوله‌هاست که این بار برای انتقال نفت با سرعت بیشتر، قطر لوله‌ها نزدیک به ۹۲ سانتی‌متر خواهد بود. این خط لوله به صورت روزانه قابلیت انتقال ۸۳۰هزار بشکه نفت خام از کانادا به پالایشگاه‌های خلیج مکزیک را خواهد داشت.

در گذشته مخالفان کی‌استون XL هشدار داده‌ بودند که به غیر از خطر حملات تروریستی، حادثه‌های مختلف ممکن است موجب نشت نفت از لوله‌ها به داخل زمین شود. این موضوع به ویژه در مورد نفت ماسه‌ای ایالت آلبرتای کانادا اهمیت دارد چرا که این نفت بر خلاف نفت خام مناطق دیگر جهان در آب فرو می‌رود و سنگین‌تر از آب است. این امر پروژه‌های پاکسازی محیط زیست از نفت را اگر چنانچه حادثه‌ای رخ دهد، غیر ممکن می‌کند.

خط لوله کی‌استون XL در سال ۲۰۱۱ نیز در داکوتای شمالی ۱۴ هزار بشکه نفت نشتی داده بود.

در همین زمینه

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.