ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۲۴ نفر بر اثر درگيری در قاهره

<p>بر اثر درگيری بين مسيحيان قبطی و نيروهای امنيتی مصر در قاهره ۲۴ نفر کشته و دست&zwnj;کم ۲۰۰ نفر زخمی شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، اين درگيری&zwnj;ها شامگاه يکشنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۷ مهر ۱۳۹۰) در مقابل ساختمان تلويزيون ملی مصر که در نزدکی ميدان التحرير قرار دارد، رخ داد.</p> <p>در بين کشته&zwnj;شدگان هم معترضان وجود دارند و هم نيروهای امنيتی مصر.</p> <p>اين درگيری&zwnj; &quot;بدترين خشونت فرقه&zwnj;ای&quot; از زمان سقوط حسنی مبارک، رئيس&zwnj;جمهور پيشين مصر توصيف شده است.</p> <p>العربيه نيز گزارش داد اين درگيری هنگامی رخ داد که نيروهای امنيتی تلاش کردند از تظاهرات مسيحيان در مقابل ساختمان راديو و تلويزيون دولتی جلوگيری کنند.</p> <blockquote> <p>مسيحيان قبطی خواهان تشکيل کميته&zwnj;ای حقيقت ياب برای بررسی ماجرای تخريب کليسا و بازداشت عاملان آن، برکناری استاندار اسوان، بازسازی کليسا با هزينه دولت و تدوين قانونی برای مراکز عبادت هستند</p> </blockquote> <p>مسيحيان قبطی می&zwnj;گويند تظاهرات خود را در اعتراض به ويران کردن يک کليسا در روستای &quot;ماريناب&quot; در استان اسوان سازماندهی کرده&zwnj;اند. مسيحيان مصر به &quot;قبطی&quot; مشهور هستند.</p> <p>اما ژنرال مصطفی کامل، استاندار اسوان می&zwnj;گويد &quot;ساختمان خراب شده کليسا نبوده و برخی از افراد از طريق نفوذ در بين کارمندان دولتی توانسته بودند يک سند تقلبی مالکيت اين ساختمان به عنوان کليسا به دست آورند.&quot;</p> <p>مسيحيان قبطی خواهان تشکيل کميته&zwnj;ای حقيقت ياب برای بررسی ماجرای تخريب کليسا و بازداشت عاملان آن، برکناری استاندار اسوان، بازسازی کليسا با هزينه دولت و تدوين قانونی برای مراکز عبادت هستند.</p> <p>شورش در مرکز قاهره تا ساعات پايانی شب ادامه داشت. معترضان همچنين در اقدامی &quot;تلافی&zwnj;جويانه&quot; خودروهای نظامی را به آتش کشيدند.</p> <p>مسيحيان حدود ۱۰ درصد از جمعيت ۸۰ ميليونی مصر را تشکيل می&zwnj;دهند. مسيحيان، شورای نظامی حاکم مصر را سرزنش می&zwnj;کنند که در برابر موج حملات ضدمسيحی و اسلام&zwnj;گرایان تندرو از زمان سقوط مبارک &quot;بيش از حد ملايم و محافظه&zwnj;کار است.&quot;</p> <p>عصام شرف، نخست وزير مصر در يک سخنرنی تلويزيونی گفت: &quot;من مردم مصر را اعم از مسلمانان و مسيحيان، زنان و کودکان، جوانان و بزرگان را به وحدت فرا می&zwnj;خوانم.&quot;</p> <p>به گفته وی اين خشونت&zwnj;ها &quot;توطئه&zwnj;ای برای چندپاره&zwnj;کردن مصر است.&quot;</p> <p>شورای نظامی مصر نيز اعلام کرد برای بررسی درگيری&zwnj;های قاهره، دوشنبه جلسه اضطراری تشکيل می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر درگيری بين مسيحيان قبطی و نيروهای امنيتی مصر در قاهره ۲۴ نفر کشته و دست‌کم ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين درگيری‌ها شامگاه يکشنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۷ مهر ۱۳۹۰) در مقابل ساختمان تلويزيون ملی مصر که در نزدکی ميدان التحرير قرار دارد، رخ داد.

در بين کشته‌شدگان هم معترضان وجود دارند و هم نيروهای امنيتی مصر.

اين درگيری‌ "بدترين خشونت فرقه‌ای" از زمان سقوط حسنی مبارک، رئيس‌جمهور پيشين مصر توصيف شده است.

العربيه نيز گزارش داد اين درگيری هنگامی رخ داد که نيروهای امنيتی تلاش کردند از تظاهرات مسيحيان در مقابل ساختمان راديو و تلويزيون دولتی جلوگيری کنند.

مسيحيان قبطی خواهان تشکيل کميته‌ای حقيقت ياب برای بررسی ماجرای تخريب کليسا و بازداشت عاملان آن، برکناری استاندار اسوان، بازسازی کليسا با هزينه دولت و تدوين قانونی برای مراکز عبادت هستند

مسيحيان قبطی می‌گويند تظاهرات خود را در اعتراض به ويران کردن يک کليسا در روستای "ماريناب" در استان اسوان سازماندهی کرده‌اند. مسيحيان مصر به "قبطی" مشهور هستند.

اما ژنرال مصطفی کامل، استاندار اسوان می‌گويد "ساختمان خراب شده کليسا نبوده و برخی از افراد از طريق نفوذ در بين کارمندان دولتی توانسته بودند يک سند تقلبی مالکيت اين ساختمان به عنوان کليسا به دست آورند."

مسيحيان قبطی خواهان تشکيل کميته‌ای حقيقت ياب برای بررسی ماجرای تخريب کليسا و بازداشت عاملان آن، برکناری استاندار اسوان، بازسازی کليسا با هزينه دولت و تدوين قانونی برای مراکز عبادت هستند.

شورش در مرکز قاهره تا ساعات پايانی شب ادامه داشت. معترضان همچنين در اقدامی "تلافی‌جويانه" خودروهای نظامی را به آتش کشيدند.

مسيحيان حدود ۱۰ درصد از جمعيت ۸۰ ميليونی مصر را تشکيل می‌دهند. مسيحيان، شورای نظامی حاکم مصر را سرزنش می‌کنند که در برابر موج حملات ضدمسيحی و اسلام‌گرایان تندرو از زمان سقوط مبارک "بيش از حد ملايم و محافظه‌کار است."

عصام شرف، نخست وزير مصر در يک سخنرنی تلويزيونی گفت: "من مردم مصر را اعم از مسلمانان و مسيحيان، زنان و کودکان، جوانان و بزرگان را به وحدت فرا می‌خوانم."

به گفته وی اين خشونت‌ها "توطئه‌ای برای چندپاره‌کردن مصر است."

شورای نظامی مصر نيز اعلام کرد برای بررسی درگيری‌های قاهره، دوشنبه جلسه اضطراری تشکيل می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.