ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در آلمان شکست خورد

صدراعظم آلمان از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی اظهار تأسف کرده و گفته است با رئیس جمهور آلمان درباره جزئیات مذاکرات دولت ائتلافی گفت‌وگو خواهد کرد.

پس از حدود چهار هفته مذاکره بین احزاب دموکرات مسیحی (CDU)، سبزها، دموکرات آزاد (FDP) و اتحادیه سوسیال - مسیحی بایرن (CSU) برای تشکیل دولت ائتلافی جدید آلمان، سرانجام این مذاکرات با کنار کشیدن حزب دموکرات آزاد به شکست انجامید.

کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد آلمان، کنار کشیدن این حزب از مذاکرات چهارجانبه برای تشکیل دولت ائتلافی را اعلام کرد.

کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد آلمان، شب گذشته، یکشنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان، کنار کشیدن این حزب از مذاکرات چهارجانبه برای تشکیل دولت ائتلافی، موسوم به «ائتلاف جامائیکا» را اعلام کرد. «جامائیکا» نامیدن این ائتلاف به دلیل رنگ نمادین چهار حزب شرکت‌کننده در مذاکرات است: احزاب دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال - مسیحی بایرن با رنگ سیاه، حزب سبزها با رنگ سبز و حزب دموکرات آزاد که حزب لیبرال محسوب می‌شود، با رنگ زرد مشخص می‌شوند.

لیندنر گفت: «بهتر آن است که حکومت نکنیم تا این‌که اشتباه حکومت کنیم.»

رهبر حزب دموکرات آزاد افزود چهار حزب حاضر در مذاکرات دیدگاه مشترکی از مدرنیزاسیون کشور نداشتند و به‌ویژه هیچ مبنای مشترک قابل اعتمادی را پی نریختند.

او این مذاکرات را با «تناقضات بی‌شمار، پرسش‌های بدون پاسخ و اهداف متضاد» توصیف کرد.

این در حالی است که سه حزب دیگر می‌گویند امکان توافق برای تشکیل دولت ائتلافی وجود داشت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رهبر حزب دموکرات مسیحی از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی اظهار تأسف کرد و گفت در طول روز دوشنبه او با فرانک - والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان در مورد جزئیات مذاکرات دولت ائتلافی گفت‌وگو خواهد کرد.

جم اوزدمیر، رهبر حزب سبزها نیز حزب دموکرات آزاد را مورد انتقاد قرار داد و گفت لیبرال‌ها از آغاز مذاکرات تمایلی به تشکیل دولت ائتلافی نداشتند و تنها امکان برای تشکیل دولت را از بین بردند.

هورست زیهوفر، رهبر اتحادیه سوسیال - مسیحی بایرن نیز گفت تشکیل دولت ائتلافی دور از دسترس نبود اما با اقدام حزب دموکرات آزاد از دست رفت.

تنها امکان باقی برای تشکیل دولت ائتلافی دیگر، ائتلاف بزرگ دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات است که بیشترین آرا را در انتخابات اخیر به‌دست آوردند اما حزب سوسیال دموکرات که بلافاصله پس از انتخابات به‌شکل رسمی اعلام کرد که به حزب اپوزیسیون تبدیل خواهد شد، گفته است که حاضر به تشکیل دولت ائتلافی با حزب دموکرات مسیحی نیست.

در همین حال، سارا واگن‌کنشت، رهبر فراکسیون حزب چپ‌ها از حزب سوسیال دموکرات خواست تا از شکست مذاکرات «ائتلاف جامائیکا» نتایج درستی را بیرون بکشد و آن را در مسیر چپ قرار دهد.

انتخابات سرتاسری آلمان یکشنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهر، برگزار شد و در آن حزب دموکرات ‌مسیحی ۳۳ درصد؛ حزب سوسیال‌ دموکرات: ۲۰/۵ درصد؛ حزب آلترناتیو برای آلمان: ۱۲/۶ درصد؛ حزب دموکرات آزاد: ۱۰/۷ درصد؛ حزب چپ‌ها: ۹/۲ درصد و حزب سبزها: ۸/۹ درصد از آرا را به‌دست آوردند. در این انتخابات ۶۰ میلیون نفر حق رأی داشتند که ۷۶/۱ درصد آن‌ها از این حق استفاده کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.