ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نفت ایران: اکثر اعضای اوپک با کاهش تولید نفت خام موافق‌اند

وزیز نفت ایران امیدوار است که در نشست آتی اوپک تولید نفت خام محدود بماند اما سهمیه ویژه ایران تغییر نکند. ایران در روز ۲.۵ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران دوشنبه ۲۹ آبان اعلام کرد که اکثر اعضای اوپک و صادرکنندگان نفت که عضو اوپک نیستند با کاهش تولید نفت خام در جهان موافق‌اند اما تصمیم نهایی در این‌باره با اجلاس مشترک سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که ۲۰ نوامبر در وین برگزار می‌شود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

۱۳ کشور عضو اوپک ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ /۲۰ آذر ۹۵ در وین توافق کرده‌ بودند که برای افزایش قیمت نفت، تولید روزانه اوپک را به میزان یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. عربستان سعودی با پذیرفتن کاهش حدود ۵۰۰ هزار بشکه از تولید روزانه خود، بیشترین سهم را در این کاهش تولید به عهده گرفته بود.  کشورهای عضو اوپک همچنین توافق کرده بودند که ایران میانگین تولید روزانه نفت خام‌اش را تا ۳ میلیون و ۷۴۷ بشکه افزایش دهد.

به گفته بیژن نامدار زنگنه میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در حال حاضر به بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است‌.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی ایران (شانا) بیژن نامدار زنگنه اعلام کرده که چنانچه اعضای اوپک با کاهش تولید نفت خام موافقت کنند، سهم ایران از تولید نفت خام تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.