ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرین ستوده بدون ذکر اتهام به دادسرای زندان اوین احضار شد

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر باز هم به دادسرای زندان اوین احضار شده اما اتهام او در برگه احضاریه ذکر نشده است. او گفته است به دادسرا نخواهد رفت.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر باز هم به دادسرای زندان اوین احضار شده اما اتهام او در برگه احضاریه ذکر نشده است. او گفته است به دادسرا نخواهد رفت.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر

نسرین ستوده، دوشنبه ۲۹ آبان به «زمانه» گفت به دادسرای ناحیه ۲۳ تهران، مستقر در زندان اوین، احضار شده است. در برگه احضاریه به او پنج روز مهلت داده شده تا به دادسرا مراجعه کند اما مأموران امنیتی از او خواسته‌اند تا تاریخی را برای حضور در دادسرا اعلام کند که این فعال حقوق بشر حاضر نشده تاریخی را تعیین کند.

نسرین ستوده خود احتمال داد که این احضار به تحصن سه سال پیش او در مقابل ساختمان کانون وکلای دادگستری مربوط باشد.

نسرین ستوده در ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت از خروج از کشور، محکوم شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم این فعال حقوق بشر به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت کاهش یافت.

او  در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن سه سال از مدت محکومیتش از زندان آزاد شد. پس از آزادی در روز ۲۶ مهر ۱۳۹۳ شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا حکم محرومیت سه ساله نسرین ستوده از وکالت را صادر کرد و او از صبح روز ۲۹ مهر همان سال در مقابل کانون وکلا تحصن کرد و مدت‌ها به این تحصن ادامه داد. این تحصن منجر به تمدید پروانه‌ وکالت خانم ستوده شد.

نسرین ستوده به «زمانه» گفت از آن‌جا که دادسراها و دادگاه‌های انقلاب مستقل نیستند در دادسرا حضور نخواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    ای کاش ای کاش مسؤولین جمهوری اسلامی ایران به خود رحم می کردند و از این خواب عمیق جهل و توهّم بیدار می شدند و به این همه ستم بر ملت شریف ایران و عزیزانی چون خانم نسرین ستوده و جناب عبدالفتاح سلطانی و اقلیت های مذهبی و عقیدتی و قومی ادامه نمی دادند! نه مسلمان اند و نه آزاده. مشغول خراب کردن خانه های خود به دست خود می باشند. براستی انسان چه موجودی است؟! نسرین ها کجا، و اینان کجا؟! نسرین خانم چند سال قبل در نامه ای به فرزندش نوشته بود برای بازجویانش دعا کند *** نوشته بود: «اما نمی‌دانم آن را که از همه بیشتر دوست دارم، چگونه به تو بگویم؟ چگونه بگویم که برای قاضی یا بازجویم یا دستگاه قضایی دعا کن. دعا کن تا به عدالت قلبی و آرامش روح برسند تا شاید ما نیز در آرامش زندگی کنیم، مثل خیلی از کشورهای دنیا.عزیزم، آنچه در چنین پرونده‌هایی برنده‌ی نهایی است، دفاع قضایی خوب یا بد نیست، كه از این بابت وكلایم در دفاع بی‌نظیرشان سنگ تمام گذاشتند، بلكه معصومیت و مظلومیت انسان‌هایی است كه در چرخ دنده‌ی چنین آرای عجیب و غریبی له مِی‌شوند. آن معصومیت قطعا برنده‌ی بازی است. برای همین از معصومیت كودكانه‌ات می‌خواهم برای آزادی همه‌ی زندانیان بی‌گناه، و نه فقط زندانیان سیاسی دعا كنی.» ای کاش جمهوری اسلامی ایران می فهمید.