ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام ۱۷۳ نفر در شش ماه ابتدايی سال ۱۳۹۰ در ايران

<p>&quot;کميته ضد اعدام و مجازات مرگ&quot; اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای &quot;خانه حقوق بشر در ايران&quot; ۱۳۵ مورد از اين اعدام&zwnj;ها توسط منابع رسمی در ايران تأييد شده است.</p> <p>با اين حال کميته ضد اعدام و مجازات مرگ که به خانه حقوق بشر ايران وابسته است، اعلام کرد علاوه بر اين ۱۳۵ مورد اعدام، ۳۸ اعدام ديگر نيز از منابع غيررسمی و گروه&zwnj;های مدافع حقوق بشر ثبت شده که هيچ&zwnj;کدام از آن&zwnj;ها از منابع رسمی اعلام نشده است.</p> <p>از ۱۳۵ اعدام صورت گرفته که توسط منابع رسمی تأييد شده، &quot;۳۵ مورد آن در ملاءعام اجرا شده است.&quot;</p> <p>دو تن از اين اعدام شدگان تبعه خارجی و اهل کشور افغانستان بوده&zwnj;اند و سه تن از اين افراد نيز در هنگام ارتکاب جرم زير ۱۸ سال سن داشته&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>در گزارش کمیته ضد اعدام و مجازات مرگ، از استان&zwnj;های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار شهری نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند</p> </blockquote> <p>بنا به اين گزارش، اتهام ۷۲ نفر از اعدام&zwnj;شدگان &quot;جرائم مربوط به مواد مخدر&quot;، ۳۳ نفر &quot;تجاوز به عنف&quot;، ۱۶ نفر &quot;محاربه&quot; و ۱۱ نفر نيز &quot;قتل&quot; بوده است.</p> <p>در سال جاری سه نفر از همجنسگرایان نيز اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>در اين گزارش از استان&zwnj;های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار استانی نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند.</p> <p>از بين اين ۱۳۵ نفر که در شش ماه ابتدايی سال جاری اعدام شده&zwnj;اند، يک نفر نيز زن بوده است.</p> <p>در تازه&zwnj;ترين حکم اعدامی که در ايران صادر شده، قرار است متهمان تجاوز گروهی به زنان در يک باغ در &quot;خمينی&zwnj;شهر&quot; اصفهان، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در ملاءعام به دار آويخته شوند.</p> <p>دادگاه چهار متهم اين پرونده را به اتهام &quot;زنای به عنف&quot; (تجاوز جنسی همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملاء عام محکوم کرده است.</p> <p>محکوم&zwnj;شدگان اين پرونده، متهم شده&zwnj;اند که خرداد&zwnj;ماه امسال در خمينی&zwnj;شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن&zwnj;ها تجاوز کردند.</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p>سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p>عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p>&nbsp;</p>

"کميته ضد اعدام و مجازات مرگ" اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

به گزارش تارنمای "خانه حقوق بشر در ايران" ۱۳۵ مورد از اين اعدام‌ها توسط منابع رسمی در ايران تأييد شده است.

با اين حال کميته ضد اعدام و مجازات مرگ که به خانه حقوق بشر ايران وابسته است، اعلام کرد علاوه بر اين ۱۳۵ مورد اعدام، ۳۸ اعدام ديگر نيز از منابع غيررسمی و گروه‌های مدافع حقوق بشر ثبت شده که هيچ‌کدام از آن‌ها از منابع رسمی اعلام نشده است.

از ۱۳۵ اعدام صورت گرفته که توسط منابع رسمی تأييد شده، "۳۵ مورد آن در ملاءعام اجرا شده است."

دو تن از اين اعدام شدگان تبعه خارجی و اهل کشور افغانستان بوده‌اند و سه تن از اين افراد نيز در هنگام ارتکاب جرم زير ۱۸ سال سن داشته‌اند.

در گزارش کمیته ضد اعدام و مجازات مرگ، از استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار شهری نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند

بنا به اين گزارش، اتهام ۷۲ نفر از اعدام‌شدگان "جرائم مربوط به مواد مخدر"، ۳۳ نفر "تجاوز به عنف"، ۱۶ نفر "محاربه" و ۱۱ نفر نيز "قتل" بوده است.

در سال جاری سه نفر از همجنسگرایان نيز اعدام شده‌اند.

در اين گزارش از استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار استانی نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند.

از بين اين ۱۳۵ نفر که در شش ماه ابتدايی سال جاری اعدام شده‌اند، يک نفر نيز زن بوده است.

در تازه‌ترين حکم اعدامی که در ايران صادر شده، قرار است متهمان تجاوز گروهی به زنان در يک باغ در "خمينی‌شهر" اصفهان، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در ملاءعام به دار آويخته شوند.

دادگاه چهار متهم اين پرونده را به اتهام "زنای به عنف" (تجاوز جنسی همراه با زور و اجبار) به اعدام به صورت دار آويختن در ملاء عام محکوم کرده است.

محکوم‌شدگان اين پرونده، متهم شده‌اند که خرداد‌ماه امسال در خمينی‌شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند.

ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میم

    طبق آمار رسمی دولت انگلیس، اکثریت مردم این کشور موافق برقرار شدن دوباره حکم اعدام هستند. فقط 37 درصد مخالف اند. http://today.yougov.co.uk/sites/today.yougov.co.uk/files/YG-Archives-Life-YouGov-FirstDegreeMurder-100910.pdf همچنین طوماری برای بازگشت مجازات اعدام در وبسایت رسمی دولت گشوده شده است. http://epetitions.direct.gov.uk/petitions/1090