ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج نفر ديگر در ايران اعدام شدند

<p>در فردای روز جهانی عليه مجازات اعدام، حکم اعدام پنج نفر در زندان مرکزی اروميه به اجرا در آمد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آژانس خبری موکريان اين پنج نفر بامداد امروز سه&zwnj;شنبه ۱۹ مهرماه سال جاری به&zwnj;دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به دار آويخته شدند.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش نام اين افراد که جرائم آن&zwnj;ها مربوط به مواد مخدر عنوان شده، جمال ش، احمد ج، رضا ع، فرهاد ا و دهقان س اعلام شده است.</p> <p><br /> اين پنج نفر بعد از ظهر روز گذشته به دستور مسئولان زندان اروميه جهت اجرای حکم اعدام به قرنطينه اين زندان منتقل شده بودند.</p> <p><br /> در دو روز گذشته نهادها و گروه&zwnj;های پشتيبان حقوق بشر در ايران به&zwnj;مناسبت دهم اکتبر، روز جهانی عليه مجازات اعدام بيانيه&zwnj;هايی منتشر کردند و در آن از افزايش آمار اعدام&zwnj;ها در اين کشور خبر دادند.</p> <blockquote> <p><br /> در دو روز گذشته نهادها و گروه&zwnj;های پشتيبان حقوق بشر در ايران به&zwnj;مناسبت دهم اکتبر، روز جهانی عليه مجازات اعدام بيانيه&zwnj;هايی منتشر کردند و در آن از افزايش آمار اعدام&zwnj;ها در اين کشور خبر دادند</p> </blockquote> <p>&quot;کميته ضد اعدام و مجازات مرگ&quot; اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> به گفته نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران از دهم اکتبر سال ۲۰۱۰ تاکنون ۴۸۰ نفر با اتهام&zwnj;های مختلف اعدام شده&zwnj;اند و در طی همين مدت دستگاه قضايی ۶۴۱ نفر را به اعدام محکوم کرده است. </p> <p><br /> اين نهاد با اعلام اين&zwnj;که از تعداد ۴۸۰ نفر اعدام&zwnj;شده، ۴۶ نفر در ملاءعام به دار آويخته شده&zwnj;اند، آمار اعدام&zwnj;شدگان را از ابتدای سال خوشيدی ۱۳۹۰ تاکنون ۲۵۳ نفر عنوان کرده است که با مقايسه آمار مشابه سال گذشته اين نهاد در همين بازه زمانی، اجرای حکم اعدام ۴۵ درصد رشد داشته است.</p> <p><br /> از سوی ديگر بنياد عبدالرحمن برومند که در زمينه حقوق بشر فعاليت می&zwnj;کند در بيانيه&zwnj;ای نوشت اين بنياد از اوّل ژانويه تا ١٠ اکتبر ٢٠١١ ميلادی، گزارش ٤٢٢ مورد اعدام را جمع&zwnj;آوری کرده است.</p> <p><br /> اين آمارها در حالی ارائه می&zwnj;شوند که جمهوری اسلامی ايران به&zwnj;شکل رسمی آمار همه اعدام&zwnj;های صورت گرفته در ايران را منتشر نمی&zwnj;کند و دسترسی به آمار دقيق ناممکن است.</p> <p><br /> ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p><br /> سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p><br /> عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

در فردای روز جهانی عليه مجازات اعدام، حکم اعدام پنج نفر در زندان مرکزی اروميه به اجرا در آمد.

به گزارش آژانس خبری موکريان اين پنج نفر بامداد امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه سال جاری به‌دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به دار آويخته شدند.

بنا به اين گزارش نام اين افراد که جرائم آن‌ها مربوط به مواد مخدر عنوان شده، جمال ش، احمد ج، رضا ع، فرهاد ا و دهقان س اعلام شده است.

اين پنج نفر بعد از ظهر روز گذشته به دستور مسئولان زندان اروميه جهت اجرای حکم اعدام به قرنطينه اين زندان منتقل شده بودند.

در دو روز گذشته نهادها و گروه‌های پشتيبان حقوق بشر در ايران به‌مناسبت دهم اکتبر، روز جهانی عليه مجازات اعدام بيانيه‌هايی منتشر کردند و در آن از افزايش آمار اعدام‌ها در اين کشور خبر دادند.

"کميته ضد اعدام و مجازات مرگ" اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

به گفته نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران از دهم اکتبر سال ۲۰۱۰ تاکنون ۴۸۰ نفر با اتهام‌های مختلف اعدام شده‌اند و در طی همين مدت دستگاه قضايی ۶۴۱ نفر را به اعدام محکوم کرده است.

اين نهاد با اعلام اين‌که از تعداد ۴۸۰ نفر اعدام‌شده، ۴۶ نفر در ملاءعام به دار آويخته شده‌اند، آمار اعدام‌شدگان را از ابتدای سال خوشيدی ۱۳۹۰ تاکنون ۲۵۳ نفر عنوان کرده است که با مقايسه آمار مشابه سال گذشته اين نهاد در همين بازه زمانی، اجرای حکم اعدام ۴۵ درصد رشد داشته است.

از سوی ديگر بنياد عبدالرحمن برومند که در زمينه حقوق بشر فعاليت می‌کند در بيانيه‌ای نوشت اين بنياد از اوّل ژانويه تا ١٠ اکتبر ٢٠١١ ميلادی، گزارش ٤٢٢ مورد اعدام را جمع‌آوری کرده است.

اين آمارها در حالی ارائه می‌شوند که جمهوری اسلامی ايران به‌شکل رسمی آمار همه اعدام‌های صورت گرفته در ايران را منتشر نمی‌کند و دسترسی به آمار دقيق ناممکن است.

ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.