ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار انتحاری در نیجریه ده‌ها کشته برجای گذاشت

پلیس نیجریه اعلام کرد که در یک انفجار انتحاری در شمال شرق این کشور دست‌کم ۵۰ نفر کشته شدند.

پلیس نیجریه اعلام کرد که در یک انفجار انتحاری در شمال شرق این کشور دست‌کم ۵۰ نفر کشته شدند.

یک عملیات انتحاری در شهر مایدیگوری واقع در شمال شرق نیجریه در ماه اکتبر ۲۰۱۷ ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، پلیس نیجریه گفته که این اقدام تروریستی سه‌شنبه ۲۱ نوامبر / ۳۰ آبان در مسجدی در شهر موبی، واقع در ایالت آداماوا رخ داده است.

فرد مهاجم در میان جمعیت به داخل مسجد رفته و در آن‌جا خود را منفجر کرده است. این انفجار مرگبارترین حادثه از این نوع در یک سال اخیر در این منطقه است.

گروه اسلامگرای بوکو حرام مسئولیت اقدام تروریستی را برعهده نگرفته اما شواهد نشان‌‌دهنده آن است که این گروه در آن دست داشته است. بوکو حرام معمولاً در مناطق شلوغ، از جمله مساجد و بازارها بمب‌گذاری می‌کند.

در ماه دسامبر ۲۰۱۶ در همین ایالت دو تروریست انتحاری در یک بازار خود را منفجر کردند و ۵۶ نفر را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کردند. دو مهاجم دانش‌آموز بودند.

بوکو حرام از زمان شکل‌گیری‌اش در سال ۲۰۰۹ برای ایجاد دولت اسلامی در شمال شرق نیجریه، تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر را کشته و موجب آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر در این منطقه شده است.

بیشترین عملیات بوکو حرام در ایالت بورنو نیجریه، محل شکل‌گیری این گروه، انجام شده است. نیروهای بوکو حرام مناطقی از ایالت‌های بورنو، آداماوا و یوب را تا آغاز سال ۲۰۱۵ در دست داشتند اما از آن زمان ارتش نیجریه با کمک ارتش کشورهای همسایه به مقابله با آن‌ها برآمدند و مانع از پیشرفت آن‌ها شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.