ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی و صدای انفجار در هجوم پلیس به یک محله مسکونی در حومه تفلیس

نیروهای ویژه امنیتی برای مقابله با تروریسم به یک ساختمان چند طبقه در حومه پایتخت گرجستان هجوم بردند. بیش از ۱۰۰ پلیس در این عملیات شرکت دارند.

تیراندازی و صدای انفجار در تفلیس پایتخت گرجستان. صبح چهارشنبه ۲۲ نوامبر نیروهای امنیتی گرجستان که برای مقابله با تروریسم آموزش دیده‌اند به یک ساختمان چند طبقه در حومه شهر تفلیس هجوم بردند.

چهارشنبه ۲۲ نوامبر تفلیس: هجوم مأموران امنیتی به یک ساختمان چند طبقه

سازمان اطلاعاتی گرجستان اعلام کرده که چند نفر که در مظان تروریسم قرار داشتند در عمارت ساختمان چند طبقه‌ای در حومه تفلیس سکونت داشتند. هنگام هجوم مأموران به این ساختمان، آن‌ها به روی نیروهای امنیتی گرجستان آتش گشودند. با ورود مأموران به این ساختمان، تیراندازی در راه‌پله‌های عمارت هم ادامه پیدا کرد.

شهروندان گرجستانی که در همسایگی این عمارت زندگی می‌کنند به شبکه الجزیره گفته‌اند که اشخاصی که در مظان تروریسم قرار گرفته‌اند خارجی هستند.

واحدهای مسکونی اطراف محل درگیری تخلیه شده است.

به گزارش شبکه الجزیره بیش از ۱۰۰ پلیس در این عملیات گسترده شرکت دارند.

هیأت دولت گرجستان تشکیل جلسه فوق‌العاده داده و هنوز درباره این حادثه بیانیه‌ای صادر نکرده است.

گُرجِستان  در منطقه قفقاز و اوراسیا در کناره دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب‌شرق هم با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است. در جنگ داخلی سوریه، تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۵۰۰ نفر از چچنستان و منطقه قفقاز به گروه دولت اسلامی (داعش) پیوسته بودند.

حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی در اردیبهشت سال جاری در دیدار و گفت‌وگو با گئورگی کویریکاشویلی نخست‌وزیر گرجستان بر ضرورت مبارزه با «تروریسم» در آسیای میانه تأکید کرده بود.

گرجستان بخشی از طرح کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال – جنوب است که می‌بایست ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه از طریق ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیا را برقرار کند.

تیراندازی و درگیری در پایتخت گرجستان همزمان با اجلاس سه‌جانبه روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در شهر سوچی اتفاق می‌افتد. یکی از موضوعات این اجلاس مبارزه با بقایای گروه داعش است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.