ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا و عربستان به دنبال پاسخ "قاطع" به ايران

<p>آمريکا و عربستان اعلام کردند در پی کشف &quot;توطئه ترور&quot; سفير عربستان به دنبال &quot;پاسخ قاطع&quot; به ايران هستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش يورونيوز، باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهوری آمريکا و ملک عبدالله، پادشاه عربستان پس از گفت&zwnj;وگو با يکديگر به اين توافق دست يافتند.</p> <p>رهبران دو کشور در بيانيه&zwnj;&zwnj;ای مشترک، ايران را به &quot;زير پا گذاشتن قوانين بين&zwnj;المللی&quot; متهم کردند.</p> <p>مقامات آمريکا ايران را متهم کرده&zwnj;اند که از طريق سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران قصد داشته&zwnj;اند عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در ايالات متحده را ترور کنند. ايران اما اين اتهام را به شدت رد می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>رهبران آمریکا و عربستان در بيانيه&zwnj;&zwnj;ای مشترک، ايران را به &quot;زير پا گذاشتن قوانين بين&zwnj;المللی&quot; متهم کردند</p> </blockquote> <p>آمريکا از &quot;منصور ارباب سيار، غلام شکوری، حامد عبداللهی و عبدالرضا شهلايی&quot; به عنوان عاملان اين برنامه ترور نام برده است.</p> <p>منصور ارباب&zwnj;سيار که تابعيت آمريکا را نيز دارد، ۲۹ سپتامبر در فرودگاه کندی نيويورک دستگير شده است. آمريکا می&zwnj;گويد سه متهم ديگر در ايران هستند.</p> <p>محمد خزاعی، سفير ايران در سازمان ملل چهارشنبه ۲۰ مهر طی نامه&zwnj;ای به بان کی&zwnj;مون، دبير کل سازمان ملل، اتهامات آمريکا عليه ايران را &quot;اقدامی سياسی و نشانه&zwnj;ای از کينه&zwnj;توزی&quot; اين کشور در برابر مردم ايران توصيف کرد.</p> <p>سپاه پاسداران ايران نيز دست داشتن در اين &quot;توطئه ترور&quot; را تکذيب کرده است.</p> <p>در همين حال هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا با سرگئی لاوروف، همتای روسی&zwnj;اش درباره کشف &quot;توطئه ترور&quot; سفير عرستان سعودی گفت&zwnj;وگو کرد.</p> <p>از جزييات اين گفت&zwnj;وگو خبری منتشر نشده است.</p> <p>به گزارش خبرگزاری ريانووستی ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز چهارشنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۰ مهر ۱۳۹۰) در يک نشست خبری گفت: &quot;اين توطئه حاکی از پيشرفت خطرناک برخی از روش&zwnj;های تاکتيکی مورد استفاده ايران در فعاليت تروريستی خود در سراسر جهان است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;وزارت امور خارجه آمريکا يک سری از مذاکرات جدی را با شرکای بين&zwnj;المللی و کشورهای جهان انجام داده است.&quot;</p> <p>کلينتون روز چهارشنبه گفته بود ايران پس از کشف اين توطئه، بيشتر در انزوای قرار خواهد گرفت... اين توطئه (طراحی برنامه ترور سفير عربستان در آمريکا) نقض فاحش حقوق بين&zwnj;المللی است.&quot;</p> <p>العربيه نيز گزارش داد عبداللطيف الزيانی، دبيرکل شورای همکاری کشورهای خليج فارس از سازمان&zwnj;های امنيتی آمريکا و مکزيک که اين طرح را کشف کرده&zwnj;اند، قدردانی کرد.</p> <p>وی از ايران خواست رابطه خود را با کشورهای منطقه بر اساس &quot;صراحت، عملکرد روشن وهمکاری سازنده&quot; بازسازی کند و از روش&zwnj;های منفی خودداری کند.</p>

آمريکا و عربستان اعلام کردند در پی کشف "توطئه ترور" سفير عربستان به دنبال "پاسخ قاطع" به ايران هستند.

به گزارش يورونيوز، باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا و ملک عبدالله، پادشاه عربستان پس از گفت‌وگو با يکديگر به اين توافق دست يافتند.

رهبران دو کشور در بيانيه‌‌ای مشترک، ايران را به "زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللی" متهم کردند.

مقامات آمريکا ايران را متهم کرده‌اند که از طريق سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران قصد داشته‌اند عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در ايالات متحده را ترور کنند. ايران اما اين اتهام را به شدت رد می‌کند.

رهبران آمریکا و عربستان در بيانيه‌‌ای مشترک، ايران را به "زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللی" متهم کردند

آمريکا از "منصور ارباب سيار، غلام شکوری، حامد عبداللهی و عبدالرضا شهلايی" به عنوان عاملان اين برنامه ترور نام برده است.

منصور ارباب‌سيار که تابعيت آمريکا را نيز دارد، ۲۹ سپتامبر در فرودگاه کندی نيويورک دستگير شده است. آمريکا می‌گويد سه متهم ديگر در ايران هستند.

محمد خزاعی، سفير ايران در سازمان ملل چهارشنبه ۲۰ مهر طی نامه‌ای به بان کی‌مون، دبير کل سازمان ملل، اتهامات آمريکا عليه ايران را "اقدامی سياسی و نشانه‌ای از کينه‌توزی" اين کشور در برابر مردم ايران توصيف کرد.

سپاه پاسداران ايران نيز دست داشتن در اين "توطئه ترور" را تکذيب کرده است.

در همين حال هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش درباره کشف "توطئه ترور" سفير عرستان سعودی گفت‌وگو کرد.

از جزييات اين گفت‌وگو خبری منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ريانووستی ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز چهارشنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۰ مهر ۱۳۹۰) در يک نشست خبری گفت: "اين توطئه حاکی از پيشرفت خطرناک برخی از روش‌های تاکتيکی مورد استفاده ايران در فعاليت تروريستی خود در سراسر جهان است."

وی افزود: "وزارت امور خارجه آمريکا يک سری از مذاکرات جدی را با شرکای بين‌المللی و کشورهای جهان انجام داده است."

کلينتون روز چهارشنبه گفته بود ايران پس از کشف اين توطئه، بيشتر در انزوای قرار خواهد گرفت... اين توطئه (طراحی برنامه ترور سفير عربستان در آمريکا) نقض فاحش حقوق بين‌المللی است."

العربيه نيز گزارش داد عبداللطيف الزيانی، دبيرکل شورای همکاری کشورهای خليج فارس از سازمان‌های امنيتی آمريکا و مکزيک که اين طرح را کشف کرده‌اند، قدردانی کرد.

وی از ايران خواست رابطه خود را با کشورهای منطقه بر اساس "صراحت، عملکرد روشن وهمکاری سازنده" بازسازی کند و از روش‌های منفی خودداری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ویدیو اینجاست. ببخشید از رقم افتاد. http://www.youtube.com/watch?v=xFw_bkkf0z8

  • کاربر مهمان

    بهانه تراشی برای حمله؟

  • کاربر مهمان

    چه دلیلی دارد که سفیر عربستان در امریکا را جمهوری اسلامی ترور کند؟ امریکا می خواهد به ایران حمله کند دارد بهانه تراشی می کند.

  • کاربر مهمان

    و بازهم ایران دست داشتن در این توطیه را تکذیب میکند گرچه دیگ کسی قسم حضرت عباس را باور ندارد چون دمب خروس این جنایت از زیر عبای اخوندها به روشنی بیرون مانده است. اگر کار به محاصره علنی اقتصادی برسد که به احتمال فراوان چنین هم خواهد شد گلوگاه نفتی (اقتصادی) ایران را به سختی خواهد فشرد. بعد هم ایران با یک حرکت حساب شده اما احمقانه زیر عنوان دفاع از جمهوری مقدس اسلامی چندتا ترقه در خواهد کرد تا با ایجاد بحران با امریکا گلاویز شود. انوقت همان چنگ تمام عیاری که همه منتظرش بودند به وقوع خواهد پیوست. اما چکونه باید عمل کرد تا این رزیم فاسد خود از ذرون از هم بپاشد؟ اول اینکه عربستان بایستی قاطعانه با ایران قطع رابطه سیاسی و دیپلماتیک کند. با این کار موج ناراضیان در ایران گسترش یافته چه دیگر یک عده نوکیسه به زیارت حج نخواهند رفت تا با ان پز بدهند که حاجی شده اند. امریکا یک راه عملی دارد و ان همان کاری است که با صدام کرد. بایست به خامنه ای یک التیماتوم 48 ساعته داده شود و سپس حمله همه جانبه به تمام مقرهای سپاه و مدارس علمیه و بیت رهبری انجام شود و غیره انجام شود. به مردم ایران هم اگاهی دهند تا از نزدیکی مقرهای مورد حمله فاصله بگیرند. امریکا باور ندارد که سپاه و دولت ایران تا چه اندازه از این حمله میترسد.

  • کاربر مهمان

    حتما این ویدیو را ببینید. آنرا با زیر نویسی به زبانهای زنده ی دنیا ترجمه کنید. نگذارید بیگناهان بدست سربازان خوشنام امام زمان کشته شوند. http://www.youtube.com/watch?v=xFw_bkkf0z8

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    mansour piry khanghah تمام تلاش غرب در ماههای آینده در جهت اشوبگری و اخلال در کشور و نیز ترور مقامات و اساتید هسته ای و سران نظامی خواهد بود.انچه در فیگارو به چاپ رسیده نشانگر بهتر شدن شرائط سیاسی در سالهای آینده برای ایران است و با مروری سطحی به مقاله فیگارو متوجه خواهیم شد که با برکناری دوستان و هم پیاله ایهای رژیم ادمکش صهیونیستی(مرکل،سرکوزی،برلوس کنی و غیره) و نیز تحولات اسلامی و سکولار کنونی در خاور میانه و مخصوصا با روی کار آمدن سیاست مدار عملگرای ضد امپریالیست و ناسیونالیست روسیه(اقای پوتین) و اعضای تازه نفس حزب کمونیست چین،سیاستهای استعماری امریکا و غرب و تهدیدهای نظامی انان بی ارزشتر خواهد شد و شرایط مانور سیاسی به شکل امروزی اش غیر ممکن میشود.لذا هم دولت جمهوری اسلامی و هم نیروهای دمکرات سکولار در ایران موظف به رعایت شرایط سیاسی کشور و بین المللی بوده و هر دو گروه باید منافع ملی را در نظر بگیرند و از ریختن اب به اسیاب دشمنان مردم ایران بپرهیزند.ایرانیان و روسها باید روابط دوستی خود را بیشتر و مستحکم تر کنند و تلاش نکنند که از دیگری به عنوان یک برگ برنده در مقابله با دشمن اصلی خود (امریکا) سوء استفاده نمایند.منافع ملی ایرانیان و روسها در شرایط سیاسی کنونی جدا از هم نیست.لذا باید متحدا با دشمن مشترک به مقابله برخواست.

  • کاربر مهمان

    <p>حذف ویدیو از کامنت من با هر هدفی باشد پاک کردن صورت مسئله است و نه مسئله. شاید اگر این اربابان حاکم که فتوا و حکم بر ویرانی ایران داده اند را رسوا کنیم جلو ی آن فاجعه ای که در انتظار مردم است گرفته شود. این سخنان آن مردک نماینده ی رهبری محمد کریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس است که در جمع لباس شخصی های عازم خارج از کشور می گوید. &quot;جمهوری اسلامی امروز در دل تل آویو و نقطه نقطه رژیم اشغالگر قدس&gt;&gt;&gt; در قلب اروپا... در قلب آفریقای شمالی ... و هر کجای جهان نیروهایی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی دارد که هر زمانی که ماموریت شان فرا برسد رسالت خود را در تخریب اجرا مخواهند کرد...بچه ها باید آماده ی عمالیات جهانی باشند، امروز باید بچه های ما که در تمام دنیا حضور دارند عمالیاتشان را شروع کنند... نباید از هیچ کس ترسید... ما باید با اینکار شرایط ضحور را آماده کنیم...این ماییم که در لبنان همه کاره ایم... یعنی چی که ما تنش زدایی کنیم...ما باید آماده باشیم برای یک جهاد و نبرد جهانی، باید آماده باشیم برویم قلب اروپا، آمریکای جنوبی...گروهای تخریب باید آماده باشیم...&quot; حالا شخصی که در زمانه مسئول پخش این صفحه از نظرات است آدرس ویدیو را به سهو یا به عمد پاک می کند. و حالا اگر انصاف این ممیزی اجازه دهد بروید این ویدیو را ببینید. آدرسش اینجاس</p> <p>-----</p> <p>زمانه: آدرس ویدئو از نظر شما حذف نشده است. آدرس به صورت ویدئوی چسبیده به متن (اِمبِد شده) می&lrm;آید که در تارنمای ما به صورت خود&lrm;به&lrm;خودی نمایش داده نمی شود. به خود آدرس لینک بدهید: &nbsp;</p> <div class="eminline-wrapper"> <div class="emvideo emvideo-video emvideo-youtube"><iframe id="media-youtube-html5-1" title="YouTube video player" class="media-youtube-html5" type="text/html" width="425" height="350" src="http://www.youtube.com/v/xFw_bkkf0z8?hd=1" frameborder="0"></iframe></div> </div> <p>&nbsp;</p> <p>لینک ویدئو: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=xFw_bkkf0z8&amp;feature=player_embedded">اینجا</a>.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <div class="eminline-wrapper"> <div class="emvideo emvideo-video emvideo-youtube"><iframe id="media-youtube-html5-1" title="YouTube video player" class="media-youtube-html5" type="text/html" width="425" height="350" src="http://www.youtube.com/v/xFw_bkkf0z8?hd=1" frameborder="0"></iframe></div> </div>