ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ نفر در يمن کشته شدند

<p>دست&zwnj;کم ۱۲ نفر از مخالفان علی عبدالله صالح، رئيس&zwnj;جمهوری يمن در پایتخت این کشور کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، اين ۱۲ نفر روز شنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۳ مهر ۱۳۹۰) به دست هواداران صالح در صنعا، پايتخت يمن کشته شدند.</p> <p>مخالفان در جريان برگزاری يک تجمعی که خواهان برکناری صالح از قدرت بود، کشته شدند. در نتيجه حمله به اين تجمع ۳۵ نفر نيز زخمی شدند.</p> <blockquote> <p>صالح که از ۳۳ سال پيش قدرت را در يمن در دست دارد، پس از آغاز اعتراضات در اين کشور بارها وعده داده که از قدرت کنار می&zwnj;رود اما هر بار از اين کار خودداری کرده است</p> </blockquote> <p>عبدالله صالح که در ۱۳ خرداد سال جاری در پی حمله شورشيان به کاخ رياست جمهوری در صنعا، پايتخت يمن، زخمی شد و برای مداوا به عربستان منتقل گرديده بود، به تازگی به يمن بازگشته است.</p> <p>صالح روز شنبه هشتم اکتبر ۲۰۱۱ (۱۶ مهر ۱۳۹۰) در يک سخنرانی تلويزيونی گفت: &quot;من قصد دارم در روزهای نزديک از قدرت کنار بروم.&quot;</p> <p>صالح که از ۳۳ سال پيش قدرت را در يمن در دست دارد، پس از آغاز اعتراضات در اين کشور بارها وعده داده که از قدرت کنار می&zwnj;رود اما هر بار از اين کار خودداری کرده است.</p> <p>مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند. نظاميان يمنی تاکنون صدها نفر در جريان اعترضات ضددولتی کشته&zwnj;اند.</p> <p>در يکی از حملات به معترضان در يمن، در شهريور سال جاری حدود ۵۰ نفر کشته شدند. تنها در روز يکشنبه ۲۷ شهريور سال جاری ۲۶ نفر از معترضان توسط نيروهای نظامی اين کشور کشته شدند.</p> <p>اين کشتارها &quot;مرگ&zwnj;بارترين&quot; حمله عليه معترضان يمنی توصيف شده است.</p> <p>نيروهای نظامی يمن برای حمله به معترضان از خمپاره، اسلحه ضدهوايی و تک تيراندازها استفاده می&zwnj;کنند.<br /> با افزايش خشونت&zwnj;ها، بان کی مون، دبير کل سازمان ملل &quot;استفاده بيش از حد از زور&quot; توسط نيروهای امنيتی دولت يمن را عليه تظاهرکنندگان محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

دست‌کم ۱۲ نفر از مخالفان علی عبدالله صالح، رئيس‌جمهوری يمن در پایتخت این کشور کشته شدند.

به گزارش العربيه، اين ۱۲ نفر روز شنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۳ مهر ۱۳۹۰) به دست هواداران صالح در صنعا، پايتخت يمن کشته شدند.

مخالفان در جريان برگزاری يک تجمعی که خواهان برکناری صالح از قدرت بود، کشته شدند. در نتيجه حمله به اين تجمع ۳۵ نفر نيز زخمی شدند.

صالح که از ۳۳ سال پيش قدرت را در يمن در دست دارد، پس از آغاز اعتراضات در اين کشور بارها وعده داده که از قدرت کنار می‌رود اما هر بار از اين کار خودداری کرده است

عبدالله صالح که در ۱۳ خرداد سال جاری در پی حمله شورشيان به کاخ رياست جمهوری در صنعا، پايتخت يمن، زخمی شد و برای مداوا به عربستان منتقل گرديده بود، به تازگی به يمن بازگشته است.

صالح روز شنبه هشتم اکتبر ۲۰۱۱ (۱۶ مهر ۱۳۹۰) در يک سخنرانی تلويزيونی گفت: "من قصد دارم در روزهای نزديک از قدرت کنار بروم."

صالح که از ۳۳ سال پيش قدرت را در يمن در دست دارد، پس از آغاز اعتراضات در اين کشور بارها وعده داده که از قدرت کنار می‌رود اما هر بار از اين کار خودداری کرده است.

مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند. نظاميان يمنی تاکنون صدها نفر در جريان اعترضات ضددولتی کشته‌اند.

در يکی از حملات به معترضان در يمن، در شهريور سال جاری حدود ۵۰ نفر کشته شدند. تنها در روز يکشنبه ۲۷ شهريور سال جاری ۲۶ نفر از معترضان توسط نيروهای نظامی اين کشور کشته شدند.

اين کشتارها "مرگ‌بارترين" حمله عليه معترضان يمنی توصيف شده است.

نيروهای نظامی يمن برای حمله به معترضان از خمپاره، اسلحه ضدهوايی و تک تيراندازها استفاده می‌کنند.
با افزايش خشونت‌ها، بان کی مون، دبير کل سازمان ملل "استفاده بيش از حد از زور" توسط نيروهای امنيتی دولت يمن را عليه تظاهرکنندگان محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.