ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: هیأتی از طرف اسد در مذاکرات ژنو شرکت می‌کند

دولت سوریه روز گذشته اعلام کرده بود که در اعتراض به درخواست مخالفان مبنی بر برکناری اسد به سوئیس نمی‌رود. سازمان ملل می‌گوید چنین نیست.

سازمان ملل اعلام کرده که هیأتی از طرف دولت بشار اسد در مذاکرات صلح ژنو شرکت خواهد کرد.

الساندار ولوچی، سخنگوی سازمان ملل

الساندار ولوچی، سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری که همزمان با آغاز به کار دور هشتم مذاکرات صلح ژنو سه‌شنبه ۲۸ نوامبر برگزار شد، درباره احتمال حضور هیأتی از طرف دولت سوریه در این مذاکرات گفته است:

«هیأت مذاکره‌کننده از طرف دولت سوریه هنوز وارد ژنو نشده. اما دولت سوریه برای ما پیامی فرستاده که در روز ۲۹ نوامبر در مذاکرات شرکت می‌کند. در هر حال ما اطلاع داریم که آن‌ها خواهند آمد.»

خبرگزاری رویترز دوشنبه ۲۷ نوامبر به نقل از «الوطن» گزارش داده که هیأت مذاکره‌‌کننده دولت سوریه در اعتراض به بیانیه پایانی اجلاس مخالفان سوری در ریاض درباره ضرورت برکناری بشار اسد از ریاست جمهوری عربی سوریه به عنوان درآمدی بر تغییر قانون اساسی در سوریه و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور، سفر خود به ژنو را به تأخیر انداخته است.

اپوزیسیون سوریه دولت بشار اسد را به وقت‌کشی متهم کرده و می‌گوید تنها هدف حکومت اسد این است که با پس گرفتن همه مناطق سوریه، پای میز مذاکرات دست بالا را داشته باشد، غافل از آنکه در این‌صورت مذاکره بی‌معنی‌ست.

در مذاکرات ژنو، ۶ جریان مختلف از مخالفان دولت اسد شامل چهره‌های مستقل، ائتلاف، هیات هماهنگی، گروه‌های مسلح و دو هیات از مخالفان مورد حمایت مسکو و قاهره شرکت دارند. عربستان سعودی از این گروه حمایت می‌کند. در دور هشتم نشست ژنو که تحت نظارت سازمان ملل امروز آغاز می‌شود مذاکرات بر سر برگزاری انتخابات و تدوین قانون اساسی سوریه متمرکز است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.