ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام نظامی ايران: سفارت انگليس مرکز جاسوسی است

<p>يک مقام نظامی ايران، سفارت بريتانيا در تهران را يک مرکز &quot;توطئه و جاسوسی&quot; ناميد و خواهان برخورد با آن شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، سرتيپ مسعود جزايری، معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح ايران روز يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ گفت: &quot;هرگونه انفعال در برابر تحرکات ضدايرانی دولت ورشکسته انگليس، اجحاف (ظلم) در حق مردم ايران محسوب می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>سرتيپ جزايری اين سخنان را در واکنش به اقدام اخير اتحاديه اروپا در تحريم ۲۹ مقام ايرانی بيان کرده است.</p> <p>وی که خود جزو مقام&zwnj;هايی است که از سوی اتحاديه اروپا به اتهام &quot;نقض حقوق بشر&quot; متهم شده، اين اقدام اتحاديه اروپا را &quot;بچه&zwnj;گانه و مضحک&quot; ناميد.</p> <blockquote> <p>سرتيپ مسعود جزايری: هرگونه انفعال در برابر تحرکات ضدايرانی دولت ورشکسته انگليس، اجحاف (ظلم) در حق مردم ايران محسوب می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>اتحاديه اروپا اين ۲۹ مقام ايرانی را به اروپا &quot;ممنوع&zwnj;الورود&quot; کرده است. کشورهای اروپايی همچنين دارايی&zwnj;های اين افراد را در اروپا مسدود می&zwnj;کنند.</p> <p>اتحاديه اروپا در آوريل ۲۰۱۱ نيز ۳۲ مقام ايرانی را به دليل &quot;نقض حقوق بشر&quot; تحريم کرده بود.</p> <p>ايران از سوی سازمان&zwnj;های بين&zwnj;المللی به &quot;نقض حقوق بشر&quot; متهم می&zwnj;شود اما مقامات اين کشور با رد اين اتهام، نوع مجازات&zwnj;&zwnj;های قضايی عليه مجرمان و برخوردهای امنيتی با مخالفان را مسأله داخلی خود می&zwnj;دانند.</p> <p>اين مقام نظامی همچنين از وزارت خارجه ايران خواست تا &quot;به سرعت در برابر اين&zwnj;گونه اقدامات که با لابی صهيونيستی- انگليسی-آمريکايی&quot; شکل می&zwnj;گيرد، موضع&zwnj;گيری مناسبی داشته باشد.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;درحال حاضر در بسياری از شهرهای اروپايی و آمريکايی مردم به حکومت&zwnj;های&zwnj;شان &laquo;نه&raquo; می&zwnj;گويند، بنابراين بايد ببپذيرند دوره قلدرگری آن&zwnj;ها سپری شده و ملت&zwnj;ها عليه آن&zwnj;ها هستند.&quot;</p> <p>اظهارت اين مقام نظامی درباره سفارت بريتانيا و توصيف کردن آن به عنوان &quot;مرکز جاسوسی&quot; از اين نظر دارای اهميت است که دانشجويان در سال ۱۳۵۸ سفارت آمريکا در تهران را نيز به همين اتهام تصرف کردند.</p> <p>در چند سال گذشته دانشجويان اصولگرا بارها در اعتراض به سياست&zwnj;های بريتانيا در مقابل سفارت اين کشور در تهران تجمع اعتراضی برپا کرده&zwnj;اند.</p> <p>مجلس ایران نیز پیشتر اعلام کرده بود طرح قطع رابطه با بریتانیا را در دست بررسی دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

يک مقام نظامی ايران، سفارت بريتانيا در تهران را يک مرکز "توطئه و جاسوسی" ناميد و خواهان برخورد با آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتيپ مسعود جزايری، معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح ايران روز يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ گفت: "هرگونه انفعال در برابر تحرکات ضدايرانی دولت ورشکسته انگليس، اجحاف (ظلم) در حق مردم ايران محسوب می‌شود."

سرتيپ جزايری اين سخنان را در واکنش به اقدام اخير اتحاديه اروپا در تحريم ۲۹ مقام ايرانی بيان کرده است.

وی که خود جزو مقام‌هايی است که از سوی اتحاديه اروپا به اتهام "نقض حقوق بشر" متهم شده، اين اقدام اتحاديه اروپا را "بچه‌گانه و مضحک" ناميد.

سرتيپ مسعود جزايری: هرگونه انفعال در برابر تحرکات ضدايرانی دولت ورشکسته انگليس، اجحاف (ظلم) در حق مردم ايران محسوب می‌شود

اتحاديه اروپا اين ۲۹ مقام ايرانی را به اروپا "ممنوع‌الورود" کرده است. کشورهای اروپايی همچنين دارايی‌های اين افراد را در اروپا مسدود می‌کنند.

اتحاديه اروپا در آوريل ۲۰۱۱ نيز ۳۲ مقام ايرانی را به دليل "نقض حقوق بشر" تحريم کرده بود.

ايران از سوی سازمان‌های بين‌المللی به "نقض حقوق بشر" متهم می‌شود اما مقامات اين کشور با رد اين اتهام، نوع مجازات‌‌های قضايی عليه مجرمان و برخوردهای امنيتی با مخالفان را مسأله داخلی خود می‌دانند.

اين مقام نظامی همچنين از وزارت خارجه ايران خواست تا "به سرعت در برابر اين‌گونه اقدامات که با لابی صهيونيستی- انگليسی-آمريکايی" شکل می‌گيرد، موضع‌گيری مناسبی داشته باشد."

به گفته وی "درحال حاضر در بسياری از شهرهای اروپايی و آمريکايی مردم به حکومت‌های‌شان «نه» می‌گويند، بنابراين بايد ببپذيرند دوره قلدرگری آن‌ها سپری شده و ملت‌ها عليه آن‌ها هستند."

اظهارت اين مقام نظامی درباره سفارت بريتانيا و توصيف کردن آن به عنوان "مرکز جاسوسی" از اين نظر دارای اهميت است که دانشجويان در سال ۱۳۵۸ سفارت آمريکا در تهران را نيز به همين اتهام تصرف کردند.

در چند سال گذشته دانشجويان اصولگرا بارها در اعتراض به سياست‌های بريتانيا در مقابل سفارت اين کشور در تهران تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند.

مجلس ایران نیز پیشتر اعلام کرده بود طرح قطع رابطه با بریتانیا را در دست بررسی دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.