ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان به دانشگاه کشاورزی پیشاور حمله کرد

یگان‌های ویژه ارتش و پلیس بعد از دو ساعت تبادل آتش، حمله مسلحانه طالبان را خنثی کردند. طالبان می‌گوید «خانه امن» یک نهاد اطلاعاتی در کوی دانشگاه قرار داشته است.

طالبان پاکستان صبح جمعه یکم دسامبر/۱۰ آذر به کوی دانشجویان دانشگاه کشاورزی پیشاور حمله کرد. در این حمله مسلحانه دست‌کم ۹ نفر کشته و پنج نفر هم مجروح شدند.

یکم دسامبر، پیشاور: امدادگران یک دانشجوی مجروح را به بیمارستان انتقال می‌دهند

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یگان‌های ویژه ارتش پاکستان و پلیس به دانشگاه پیشاور اعزام شدند. آن‌ها موفق شدند بعد از دو ساعت درگیری و تبادل آتش، تروریست‌ها را به قتل برسانند.

طالبان پاکستان مسئولیت حمله مسلحانه به کوی دانشجویی دانشگاه کشاورزی پیشاور را به عهده گرفته است.

محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرده که در کوی دانشجویی دانشگاه کشاورزی یک «خانه امن» برای یک نهاد اطلاعاتی قرار داشته و آن‌ها قصد داشتند به این خانه امن حمله کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مردان مسلح با یک اتوریشکا (موتور سه‌پاچه) وارد محوطه کوی دانشگاه شدند. به گفته طاهر خان، سخنگوی پلیس پاکستان، تروریست‌ها برقع زنانه پوشیده بودند که جلب توجه نکنند. آن‌ها در بدو ورود، با شلیک گلوله نگهبان کوی را به قتل رساندند.

پنج دانشجو در این حمله مجروح شده‌اند که تحت درمان قرار گرفته‌اند.

احتشام‌ الحق، یکی از دانشجویان مجروح به خبرگزاری رویترز گفته است که در کوی دانشگاه ۴۰۰ دانشجو سکونت دارند اما بسیاری از آن‌ها برای گذران تعطیلات آخر هفته کوی را ترک کرده بودند. به گفته این دانشجو در لحظه‌ای که حمله مسلحانه اتفاق افتاد فقط ۱۲۰ دانشجو در کوی حضور داشتند:

«خوابیده بودیم که تیراندازی شد. از خواب پریده بودم. چند ثانیه بعد همه ما داشتیم سراسیمه فرار می‌کردیم و در همان حال فریاد می‌زدیم: طالبان! طالبان حمله کرد.»

در سال ۲۰۱۴ طالبان پاکستان به یک مدرسه نظامی در پیشاور حمله کرد و ۱۳۴ نفر را به قتل رساند. این حمله یکی از مرگبارترین حملات طالبان در پاکستان بوده است.

طالبان پاکستان با طالبان افغانستان متحدند اما دو سازمان جداگانه به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.