ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علیرضا کریمی: می‌خواهند از من سوءاستفاده سیاسی و استفاده ابزاری کنند

در پی جلوگیری از موفقیت علیرضا کریمی، کشتی‌گیر تیم ملی امید در رقابت‌های جهانی به منظور قرار نگرفتن در برابر ورزشکار اسرائیلی، مسئولان وعده‌هایی به او دادند که عملی نشده. او از این موضوع انتقاد کرده است.

در پی جلوگیری از موفقیت علیرضا کریمی، کشتی‌گیر عضو تیم ملی امید ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به منظور قرار نگرفتن در برابر ورزشکار اسرائیلی، مسئولان ایرانی وعده‌هایی به او دادند که عملی نشده. او از این موضوع انتقاد کرده است.

علیرضا کریمی در کنار مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان؛ مراسم تجلیلی که کریمی آن را «سوء استفاده سیاسی» نامید.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با رادیو تهران از رفتار مسئولان انتقاد کرد و گفت: «گفتند که جلسه خصوصی با وزیر و رئیس‌جمهور داری. من هم به آن‌جا رفتم؛ اما متوجه شدم که برنامه چیز دیگری است. فکر می‌کنم قصدشان سوءاستفاده بود که فقط بگویند از من تجلیل کردند تا حواشی بخوابد.»

علیرضا کریمی در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برای روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، در میانه کشتی با حریف روس و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود، به توصیه مربیان تیم ملی به عمد شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند. این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت و واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز کشیده شد.

در پی این رویداد، مسئولان حکومتی به‌منظور آرام کردن اوضاع تصمیم گرفتند که از کریمی قدردانی کنند.

کریمی با بیان این‌که اصلاً از این تجلیل راضی نبوده و در جریان این برنامه قرار نداشته است، گفت: «من ناراحتم از این‌که خیلی‌ها می‌خواهند از من سوءاستفاده سیاسی و استفاده ابزاری کنند.»

به‌گفته این قهرمان کشتی، مسئولان قرار بود که ۶۰ سکه به‌عنوان پاداش به او بدهند اما او فقط ۱۰ سکه دریافت کرده است.

علیرضا کریمی گفت: «از نظر درآمدی شرایط کشتی‌گیران اصلاً خوب نیست. کشتی‌گیران مشکلات زیادی دارند چون اکثر آن‌ها از قشر ضعیف جامعه هستند.»

کریمی در مسابقات جهانی، خود مایل بود به برتری در برابر کشتی‌گیر روس ادامه دهد تا بتواند به مدال طلا دست یابد اما در میان ناباوری و به دستور مربیان کاری کرد که مسابقه را واگذار کند.

این دومین باری بود که علیرضا کریمی با قرعه اسرائیل در مسابقات جهانی مواجه می‌شد، او یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به همین دلیل نتوانست به مدال طلا برسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قرار بوده به او ۶۰ سکه بدهند ولی فقط ۱۰ سکه گرفت

    ما ایرانیها میگویم طرف از حول اش افتاد توی دیگ اش و سوخت - خیانت کردن به ورزش و کشورت برای سکه طلا هم آبرو خودت را بردی و هم ورزش را با قانونهای سلام ناب محمدی به گند کشیدی - به گفته دوستم آقای ب.پ میگوید اگر با اخوند ها دوست باشید پول ترا میخورند و اگر دشمنت باشید خون ترا میریزند - هم میهنمان گرامی تنها روش خراب نشدن و جلوگیری از آبروریزی فاصله گرفتن از اسلام ناب محمدی و اخوند و دوری از پاسداران جنایتکار است

  • مومن

    زیاد تر از حقت هم بهت داده اند. اگر شهامت وشرافت یک ورزشکار واقعی را داشتی به درد والم و خفت و خواری و طمع ۶۰ سکه طلا خود را گرفتارنمی کردی بلکه با تمام توان می جنگیدی وپشت حریف روسی خود را به خاک میمالیدی( و پشت خیلی از دیگران را ) و به مصاف حریف اسرائیلی میرفتی و آنوقت برای رسیدن به یک طلای واقعی می جنگیدی.