ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنایتکار جنگ بوسنی سیانور نوشیده بود

کرواسی برای سلوبودان پرالیاک، جنایتکار سابق جنگی که خودکشی کرد، یادبود برگزار کرد. او در آخرین جلسه دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق سیانور نوشید.

سلوبودان پرالیاک، یکی از فرماندهان ارتش بوسنی– کرواسی در جنگ داخلی یوگسلاوی سابق در جریان دادگاه با نوشیدن سم خودکشی کرد. دادستان‌های هلندی اعلام کردند که او محلولی حاوی سیانور را نوشیده بود.

یادبود برای پرالیاک، جنایتکار جنگ بوسنی در کرواسی

این دادگاه چهارشنبه ۲۹ نوامبر / ۸ آذر علیه شش متهم اهل بوسنی و کرواسی که در جنگ داخلی یوگسلاوی سابق در فاصله بین سال‌های در فاصله بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ نقش داشتند، در لاهه برگزار شد و درخواست تجدیدنظر آنها را رد کرد.

رد درخواست تجدیدنظر پرالیاک و پنج متهم دیگر، آخرین جلسه دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق (ICTY) بود که از ۱۹۹۳ تشکیل شد تا به جنایت‌های رخ‌داده در جنگ‌های پس از فروپاشی یوگوسلاوی رسیدگی کند.

پرالیاک به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. احکام ۱۰ تا ۲۵ سال زندان برای پنج متهم دیگر هم‌پرونده او نیز ثابت ماند.

او پس از نوشیدن سیانور به بیمارستانی در لاهه منتقل شد اما درگذشت.

کولیندا گرابار-کیتاروویچ، رئیس‌جمهوری کرواسی پس از خودکشی پارلیاک به خانواده او تسلیت گفت و او را «قهرمانی» دانست که نمی‌خواست به خاطر «جرایمی که مرتکب نشده بود» محکوم شود. آندره پلنکویچ، نخست‌وزیر کرواسی نیز از فرآیند رسیدگی به جنایات کروات‌های سابق در جنگ بوسنی‌ انتقاد کرد. او گفت که «به این شش تن و به کل ملت کروات ظلم شده است». گروهی از مردم کرواسی نیز در یادبود او شمع روشن کردند.

حقوقدان‌ها و قضات دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق همه اتهام‌ها درباره ناعادلانه‌بودن روند دادرسی را رد کرده‌اند.

هلند تحقیقات درباره خودکشی این جنایتکار سابق جنگی را آغاز کرده است.

سلوبودان پرالیاک در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۵ از فرماندهان نظامی بوسنی و کرواسی بود که به‌همراه پنج متهم دیگر در جنایات علیه مسلمانان بوسنی دست داشتند. اتهام آن‌ها قتل، آواره کردن مردم، شکنجه و تجاوز برای تشکیل «کرواسی بزرگ‌تر» بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.