ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پژوهشی درباره ربات‌ها: تا سال ۲۰۳۰، ۱۲ میلیون فرصت شغلی در آلمان از دست می‌رود

کارشناسان تخمین می‌زنند در آلمان ۲۴ درصد، در آمریکا ۲۳ درصد، در چین ۱۶ درصد و در هند ۹ درصد از نیروی کار انسانی فرصت شغلی خود را از دست بدهند.

بر اساس نتایج یک بررسی در آلمان ممکن است بر اثر تکنیک اتوماتیک کردن فرصت‌های شغلی ۱۲ میلیون نفر  تا ۲۰۳۰ از دست برود.

دستمزد بالای کارگران، کارفرما را ترغیب خواهد کرد تا نیروی انسانی را با ربات‌ها و ماشین‌ها جایگزین کند

اشپیگل بر مبنای تحقیقات انستیتوی جهانی مک‌کینزی در گزارشی نوشت تا سال ۲۰۳۰، بر اثر به کارگیری ربات‌های پیشرفته، جهان و به ویژه آلمان با پیامدهایی جدی مواجه خواهد شد.

اتوماتیک‌سازی سبب می‌شود تا یک‌چهارم ساعت کار در آلمان حذف شود.

بر این اساس، کارشناسان تخمین می‌زنند در آلمان ۲۴ درصد، در آمریکا ۲۳ درصد، در چین ۱۶ درصد و در هند ۹ درصد از نیروی کار انسانی فرصت شغلی خود را از دست بدهند.

آینده آلمان نیز از این تغییر ساختاری متأثر خواهد شد. در واقع دستمزد بالای کارگران، کارفرما را ترغیب خواهد کرد تا نیروی انسانی را با ربات‌ها و ماشین‌ها جایگزین کند.

بدین ترتیب تا ۱۲ میلیون از کارمندان یعنی تقریباً یک سوم همه کارگران آلمان، باید مهارت‌های جدیدی کسب کنند یا در یک صنعت دیگر برای خود کاری بیابند.

این تغییرات همه موقعیت‌های شغلی از کارفرمایان تا کلیدسازان و آشپزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، انتظار می‌رود نیروی کار به دلیل تغییرات جمعیتی، تا سال ۲۰۳۰ به میزان سه میلیون نفر کاهش یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرنگ

    دوستان عزیز! در همه مواردی که کار به ربات واگذار می شود همه قانعند که کار درست تر و دقیق تر انجام می شود. در اروپای غربی (نه امریکا؛) تا زمانی که مشاغل جدید ایجاد می شود دستور کار کسب مهارت‌های جدید و استخدام در بخش های دیگر است. زمانی که روند جایگزینی مشاغل به آخر برسد و همگان قانع شوند که پیشرفت تکنولولوژیک سبب "بیکاری" شده است بی تردید احزابی که خواستار کاهش ساعات کار و "بازتوزیع کار و درآمد در جامعه" گردند موفق تر خواهند بود. پیشرفت تکنولوژیک در جوامع اروپای غربی "باز توزیع کار و در آمد و کاهش ساعات کار" را در چشم انداز قرار می دهد. در واقع بشر وارد مرحلۀ نوینی از زندگانی می شود. [تصور کنید 4 ساعت کار در روز کافی باشد.] با احترام بهرنگ