ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران آتش‌سوزی سفارت ایران در یمن را تکذیب کرد

خبرگزاری شینهوا تأیید کرده که سفارتخانه ایران در یمن در درگیری‌ها در شهر صنعا آتش گرفته. ۲۰ کارمند سفارت ایران در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند.

خبرگزاری شینهوا از وقوع آتش‌‌سوزی در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در «صنعا» پایتخت یمن خبر داد. وزارت امور خارجه ایران اما چند ساعت بعد این خبر را تکذیب کرد.

سفارت ایران در صنعا (عکس آرشیو)

خبرنگار شینهوا از محل درگیری‌ها در صنعا گزارش داده بود که در حمله طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و در جریان درگیری بین طرفداران او با انصارالله سفارت ایران در صنعا آتش گرفته است. ‌

چند ساعت بعد  از اعلام این خبر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران به رسانه‌های داخلی گفت:

«هیچ گزارشی درباره این مساله دریافت نکرده‌ایم. با توجه به این‌که سفارت ایران در منطقه‌ای واقع شده که درگیری وجود دارد ممکن است که ترکش‌هایی هم به طور اتفاقی به دیوار سفارت اصابت کند.»

خبرگزاری شینهوا گزارش داده بود که ۲۰ کارمند سفارت ایران در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است:

 «خبر آتش‌سوزی سفارت و صدمه به کارمندان صحت ندارد، ضمن این‌که ما هیچ‌گونه کارمندی در سفارت‌مان نداریم.»

در روزهای اخیر در پایتخت یمن گروه‌های مسلح وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن با نیروهای ارتش و انصارالله یمن درگیر شده‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به نفع گروه‌های مسلح طرفدار علی عبدالله صالح وارد عمل شده و اهدافی را در صنعا بمباران کرده است. صبح دوشنبه ۴ دسامبر/۱۳ آذر صدای چندین انفجار پیاپی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا و همچنین وزارت کشور یمن شنیده شده است.

ساختمان سفارت ایران در صنعا در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن و در نزدیکی محل اقامت پسر علی عبدالله صالح در جنوب غرب صنعا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا بیش از ۱۰۰ پیکر روی زمین دیده شدند که به ساختمان دیپلماتیک در منطقه «حدا» منتقل شدند.

یک مقام وزارت کشور انصارالله یمن به شینهوا گفته است که حدود ۲۰۰ نیروی نظامی از دو طرف در این درگیری‌ها در نزدیکی سفارت ایران در صنعا کشته شده‌اند.

برخی گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که نیروهای عبدالله صالح برخی خیابان‌های صنعا را مسدود کرده‌اند. ساکنان صنعا تلاش می‌کنند از خانه‌هایشان بیرون نیایند.

پانویس:

این خبر که ابتدا با تیتر «سفارت ایران در یمن آتش گرفت» منتشر شده بود با توجه به تکذیب وزارت امور خارجه ایران به روز شد و تیتر آن هم تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.