ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آمریکا وارد پاکستان شد

هدف جیمز ماتیس از نخستین سفرش به پاکستان این است که با دولت پاکستان راهکارهای مؤثرتر مقابله با گروه‌های تروریستی اسلامگرا در این کشور را به بحث بگذارد.

وزیر دفاع آمریکا وارد پاکستان شد. هدف جیمز ماتیس از این سفر این است که در گفت‌وگو با مقامات پاکستانی راهکارهای مؤثرتری برای مقابله با گروه‌های مسلحی مانند شبکه حقانی و کمک به ثبات و امنیت در افغانستان به بحث گذاشته شود.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا دوشنبه ۴ دسامبر در جمع خبرنگاران گفته است:

«ما شنیده‌ایم که رهبران پاکستان می‌گویند از تروریسم حمایت نمی‌کنند. ما از آن‌ها توقع داریم که برای حفظ علائق خودشان هم که شده و برای کمک به ثبات در منطقه و حفظ امنیت به این حرف عمل کنند.»

این نخستین بار است که جیمز ماتیس به پاکستان سفر می‌کند. وزیر دفاع آمریما هدف از این سفر را یافتن «اشتراکاتی» با مقامات پاکستانی عنوان کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه ۲۱ اوت /۳۰ مرداد مقابل بیش از دو هزار فرمانده و سرباز ارتش آمریکا در قرارگاه «فورت مایر» در آرلینگتون ویرجینیا در سخنانی از رویکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که این کشور پناهگاه امنی برای«عاملان آشوب، خشونت و ترور» است.

شاهد خان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان پیش از دیدار با وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته است که پاکستان و آمریکا به عنوان دو متحد در منطقه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند.

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای بین‌المللی ناتو در افغانستان هفته گذشته گفته بود که دولت پاکستان به رغم درخواست‌های صریح آمریکا تاکنون اقدام محسوسی برای مقابله با تروریسم انجام نداده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.