ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی مسلمانان را به ایستادگی در برابر تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس فراخواند

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تصمیم دولت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس (اورشلیم) را مقابله «دشمنان» با «هدف بزرگ آزادی قدس» دانست.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تصمیم دولت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس (اورشلیم) را مقابله «دشمنان» با «هدف بزرگ آزادی قدس» دانست.

حسن روحانی در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

حسن روحانی، چهارشنبه ۱۵ آذر در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان جمهوری اسلامی و میهمانان کنفرانس «وحدت اسلامی» با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت: «امروز دشمنان توطئه جدیدی را در برابر مسلمانان به راه انداختند و هدف بزرگ آزادی قدس شریف را نشانه‌گیری کرده‌اند.»

«قدس» نام دیگر بیت‌المقدس (اورشلیم) است و در هر سه دین بزرگ ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام مقدس شمرده می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کند. این اقدام به معنای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل است. تشکیلات خودگردان فلسطین، فرانسه، مصر، اردن و ترکیه به ترامپ توصیه کرده‌اند از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر صرف‌نظر کند.

رئیس جمهوری ایران نیز بدون آن‌که از ترامپ و آمریکا نامی ببرد این اقدام را «ایستادگی در برابر افکار و احساسات مردم» و «ماجراجویی جدید استکبار جهانی در منطقه» خواند و گفت جمهوری اسلامی ایران اگر چه «خواهان حل مشکلات از طریق مذاکره است» اما «در برابر تجاوز استکبار نسبت به مقدسات اسلامی تحمل نخواهد داشت.»

او مسلمانان را دعوت کرد که در برابر این «توطئه بزرگ» بایستند و از فلسطینی‌ها خواست تا «شجاع‌تر از گذشته در صحنه باشند.»

حسن روحانی همچنین گفت سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت سنگینی در این‌باره دارد.

علی خامنه‌ای نیز در این دیدار تصمیم دولت ترامپ را نمایانگر ناتوانی آمریکا و نشانه‌ای از اراده این کشور برای ایجاد جنگ در خاورمیانه به قصد حفظ اسرائیل دانست.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تاکنون شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) را تصرف کرده است. سازمان ملل می‌گوید اختلاف بر سر بیت‌المقدس در آخرین مرحله مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل می‌بایست از میان برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    اگر این مسجد خراب کردن ویا به انحصار در اومده میشه گفت درسته اما تا زمانی که همه میتون بر بیان تخریبی هم صورت نگرفته برای چی ایستادگی کنیم.