ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیسی: آستان قدس چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کند

ابراهیم رئیسی، مسئول آستان قدس رضوی در مشهد می‌گوید تلاش می‌کند تا میزان درآمد و هزینه موقوفات این نهاد را اعلام کند تا شفاف‌سازی شود.

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مشهد می‌گوید تلاش می‌کند تا میزان درآمد و هزینه موقوفات این نهاد را اعلام کند تا شفاف‌سازی شود.

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

رئیسی که در دانشگاه مشهد به‌مناسبت روز دانشجو صحبت می‌کرد بار دیگر تکرار کرد که آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران دستور داده بود آستان قدس و شرکت‌های وابسته به آن از مالیات معاف باشند.

او گفت این مردم نیستند که علیه آستان قدس سخن می‌گویند بلکه «چند سایت خاص موضوعاتی از جمله مالیات را مطرح می‌کنند».

آستان قدس یکی از چهار غول بزرگ اقتصاد ایران است. این نهاد تولید و ارائه بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی، صنعتی، لبنی، مالی،خدماتی و فنی و تجارت و مالکیت دست‌کم ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، را در دست دارد.

برآوردهای غیررسمی بیانگر این است که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد جمهوری اسلامی در اختیار بنگاه‌های وابسته به نهادهای حکومتی و نظامی است.

ابراهیم رئیسی در توضیح این‌که چرا آستان قدس مالیات نمی‌پردازد افزود: «ما هم‌اکنون مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت و چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنیم.»

او گفت در راستای شفافیت، مؤسسه‌ای خارج از آستان قدس را مامور به حسابرسی کرده است و تلاش می‌کند میزان درآمد و هزینه کرد موقوفات را اعلام کند.

به‌گفته رئیسی میزان نذرهای آستان قدس در پایان سال ۹۵ بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ابراهیم رئیسی که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اصولگرایان و رقیب اصلی حسن روحانی بود در رقابت‌های انتخاباتی نیز گفته بود آستان قدس چندین برابر مالیاتی که باید بپردازد به فقرا کمک می‌کند.

پرداخت مالیات از سوی آستان قدس موضوع تازه‌ای در ایران نیست. حدود سه سال پیش نیز مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که همه بنیادها و نهادها را مشمول قانون مالیات کند، آستان قدس این موضوع را نپذیرفت و به استناد نامه‌ خمینی معافیت مالیاتی این بنیاد را حکم حکومتی دانست.

براساس مصوبه مجلس بازرسی و تحقیق و تفحص از این نهاد‌ها که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند تنها با اجازه ولی فقیه امکان‌پذیر است.

تولیت آستان قدس رضوی از آغاز دوران صفوی و رسمی شدن مذهب تشیع در ایران اهمیت یافت و توسط پادشاه وقت تعیین می‌شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران انتخاب تولیت بر عهده ولی فقیه یا همان رهبر جمهوری اسلامی گذاشته شد. عباس واعظ طبسی از آغاز انقلاب تا زمان مرگش در اسفند ۱۳۹۴ تولیت این سازمان را برعهده داشت. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۷ اسفند همین سال تولیت این سازمان را به ابراهیم رئیسی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نادر

    جناب ابراهیم رئیسی ممکن است شما مالیات فعالیتهای اقتصادی خودرا شفاف سازی نموده و به حساب های خزانه واریز بفرمایید اجازه بدهید دولت منتخب مردم خود نسبت به رسیدگی به مناطق محروم اقدام کند دخالت های غول عظیم اقتصادی آستان قدس در امور اجرایی در کنار دخالتهای نظامیان- ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت پنداشت دولتهای بی مسئولیت و پرقدرت را در اذهان آحاد مردم ایران بوجود آورده است. نهاد هایی که از شمول مقررات دولتی معاف و همه آنان سهم بسیار بالایی از بودجه کشور را در پوشش اجرای پروژه های دولتی - ملی و منطقه ای می بلعند. در واقع اگر ریگی در کفش ندارید اول شما اقدام کنید تا بعد بتوان بازوی نظامیان مداخله گر در امور اقتصادی و بنیاد های زیر نظر علی خامنه ای را نیز بست. یک کشور یک دولت آنهم به رای ملت (البته بدون نظارت استصبوابی شورای نگهبان)