ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"انتخابات کنگره ملی در ليبی تا هشت ماه آينده برگزار می‌شود"

<p>با کشته شدن سرهنگ معمر قذافی، مقامات شورای ملی انتقالی ليبی ابراز اميدواری کردند انتخابات &quot;کنگره ملی&quot; در اين کشور تا هشت ماه آينده برگزار شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش يورونيوز، محمود جبرئيل، نخست&zwnj;وزير شورای ملی انتقالی گفت: &quot;با برگزاری انتخابات، کنگره ملی ليبی تأسيس می&zwnj;شود که به نوعی پارلمان اين کشور خواهد بود.&quot;</p> <p>به گفته جبرئيل اين کنگره دو وظيفه را بايد انجام دهد: &quot;وظيفه نخست آن ارائه پيش نويس قانون اساسی است که بايد به همه پرسی گذاشته شود. وظيفه دوم آن نيز شکل دادن دولت موقت ليبی است که کار آن پس از برگزاری نخستين انتخابات رياست&zwnj;جمهوری پايان می&zwnj;يابد.&quot;</p> <blockquote> <p>گزارشگران بدون مرز طی اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد با مرگ سرهنگ قذافی، يک درنده ديگر آزادی رسانه&zwnj;ها رفت</p> </blockquote> <p>وی هممچنين درباره شيوه رفتار با جسد معمر قذافی پس از کشته شدن وی گفت: &quot;ممکن است اين شيوه از ديد غرب ناشايست باشد اما مردم ليبی می&zwnj;خواهند بعد از ۴۲ سال حکومت قذافی، از او مرگ او مطمئن شوند.&quot;</p> <p>جسد سرهنگ قذافی پس از انتقال به مصراته، در سردخانه&zwnj;ای نگهداری می&zwnj;شود. مردم ليبی نيز برای تماشای جسد وی و فرزندش معتصم به اين سردخانه مراجعه می&zwnj;کنند.</p> <p>پيشتر اعلام شده بود جسد قذافی در محلی مخفی دفن می&zwnj;شود اما اکنون با گذشت دو روز پس از مرگ وی بر سر دفن قذافی اختلاف نظرهايی بروز کرده است. اين احتمال وجود دارد که جسد قذافی به قبيله او تحويل داده شود.</p> <p>سرهنگ قذافی روز پنج&zwnj;شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۸ مهر ۱۳۹۰) در شهر سرت کشته شد. نحوه کشته شدن وی و معتصم قذافی باعث شد تا سازمان ملل خواهان تحقيق درباره چگونگی قتل رهبر پيشين ليبی شود.</p> <p>در تصاويری که با دوربين&zwnj;های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما مشخص نيست که وی چگونه به قتل رسيده است.</p> <p>العربيه در اين باره گزارش داد: &quot;در يک فيلم ويديويی نشان داده می&zwnj;شود که قذافی به بازداشت&zwnj;کنندگانش می&zwnj;گفت اين برخورد حرام است، مگر حرام و حلال سرتان نمی&zwnj;شود.&quot; اشاره قذافی به ضربات پی در پی بوده که بر بدنش وارد می&zwnj;شده است.</p> <p><strong>&quot;يک درنده&zwnj; آزادی رسانه&zwnj;ها رفت&quot;</strong><br /> گزارشگران بدون مرز طی اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد با مرگ سرهنگ قذافی، &quot;يک درنده ديگر آزادی رسانه&zwnj;ها رفت.&quot;</p> <p>در اين بيانيه آمده: &quot;مرگ يک ديکتاتور نبايد به معنای پايان دادن به مصونيت از مجازات به آمران و عاملان جنايات و حاميان ديکتاتور باشد.&quot;</p> <p>اين انجمن بين&zwnj;المللی مدافع آزادی رسانه&zwnj;ها می&zwnj;گويد از ۱۵ فوريه ٢٠۱١ و آغاز &quot;جنبش در ليبی&quot; پنج خبرنگار کشته، ٣٢ روزنامه&zwnj;نگار زندانی، ۱۵ خبرنگار قربانی ربايش و ٣٠ خبرنگار مجبور به ترک کشور شده&zwnj;اند.</p> <p>گزارشگران بدون مرز ابراز اميدواری کرد ليبی با گذار از اين مقطع تاريخ سياسی، شاهد &quot;تولد و استحکام آزادی بيان و آزادی رسانه&zwnj;ها&quot; باشد.</p> <p>معمَر قذافی در يکم سپتامبر سال ۱۹۶۹ با کودتا حکومت محمّد ادريس سنوسی، پادشاه وقت ليبی را سرنگون ساخت. قذافی پس از کودتا، حکومت را تا سال جاری ميلادی در دست گرفت و يکی از طولانی&zwnj;ترين دوره&zwnj;های زمام&zwnj;داری در طول تاريخ را به&zwnj;وجود آورد.</p> <p>&nbsp;</p>

با کشته شدن سرهنگ معمر قذافی، مقامات شورای ملی انتقالی ليبی ابراز اميدواری کردند انتخابات "کنگره ملی" در اين کشور تا هشت ماه آينده برگزار شود.

به گزارش يورونيوز، محمود جبرئيل، نخست‌وزير شورای ملی انتقالی گفت: "با برگزاری انتخابات، کنگره ملی ليبی تأسيس می‌شود که به نوعی پارلمان اين کشور خواهد بود."

به گفته جبرئيل اين کنگره دو وظيفه را بايد انجام دهد: "وظيفه نخست آن ارائه پيش نويس قانون اساسی است که بايد به همه پرسی گذاشته شود. وظيفه دوم آن نيز شکل دادن دولت موقت ليبی است که کار آن پس از برگزاری نخستين انتخابات رياست‌جمهوری پايان می‌يابد."

گزارشگران بدون مرز طی اطلاعيه‌ای اعلام کرد با مرگ سرهنگ قذافی، يک درنده ديگر آزادی رسانه‌ها رفت

وی هممچنين درباره شيوه رفتار با جسد معمر قذافی پس از کشته شدن وی گفت: "ممکن است اين شيوه از ديد غرب ناشايست باشد اما مردم ليبی می‌خواهند بعد از ۴۲ سال حکومت قذافی، از او مرگ او مطمئن شوند."

جسد سرهنگ قذافی پس از انتقال به مصراته، در سردخانه‌ای نگهداری می‌شود. مردم ليبی نيز برای تماشای جسد وی و فرزندش معتصم به اين سردخانه مراجعه می‌کنند.

پيشتر اعلام شده بود جسد قذافی در محلی مخفی دفن می‌شود اما اکنون با گذشت دو روز پس از مرگ وی بر سر دفن قذافی اختلاف نظرهايی بروز کرده است. اين احتمال وجود دارد که جسد قذافی به قبيله او تحويل داده شود.

سرهنگ قذافی روز پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۸ مهر ۱۳۹۰) در شهر سرت کشته شد. نحوه کشته شدن وی و معتصم قذافی باعث شد تا سازمان ملل خواهان تحقيق درباره چگونگی قتل رهبر پيشين ليبی شود.

در تصاويری که با دوربين‌های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما مشخص نيست که وی چگونه به قتل رسيده است.

العربيه در اين باره گزارش داد: "در يک فيلم ويديويی نشان داده می‌شود که قذافی به بازداشت‌کنندگانش می‌گفت اين برخورد حرام است، مگر حرام و حلال سرتان نمی‌شود." اشاره قذافی به ضربات پی در پی بوده که بر بدنش وارد می‌شده است.

"يک درنده‌ آزادی رسانه‌ها رفت"
گزارشگران بدون مرز طی اطلاعيه‌ای اعلام کرد با مرگ سرهنگ قذافی، "يک درنده ديگر آزادی رسانه‌ها رفت."

در اين بيانيه آمده: "مرگ يک ديکتاتور نبايد به معنای پايان دادن به مصونيت از مجازات به آمران و عاملان جنايات و حاميان ديکتاتور باشد."

اين انجمن بين‌المللی مدافع آزادی رسانه‌ها می‌گويد از ۱۵ فوريه ٢٠۱١ و آغاز "جنبش در ليبی" پنج خبرنگار کشته، ٣٢ روزنامه‌نگار زندانی، ۱۵ خبرنگار قربانی ربايش و ٣٠ خبرنگار مجبور به ترک کشور شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز ابراز اميدواری کرد ليبی با گذار از اين مقطع تاريخ سياسی، شاهد "تولد و استحکام آزادی بيان و آزادی رسانه‌ها" باشد.

معمَر قذافی در يکم سپتامبر سال ۱۹۶۹ با کودتا حکومت محمّد ادريس سنوسی، پادشاه وقت ليبی را سرنگون ساخت. قذافی پس از کودتا، حکومت را تا سال جاری ميلادی در دست گرفت و يکی از طولانی‌ترين دوره‌های زمام‌داری در طول تاريخ را به‌وجود آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرهام

    سخت ترین مقطع سیاسی برای مردم لیبی تازه آغاز شده،حالا جنگ بر سر قدرت آغاز شده و نزدیکان پیشین قذافی خود را سردمداران دمکراسی لیبی معرفی خواهند کرد.